عطنا - رسانه تحلیلی دانشگاه علامه طباطبائی

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی؛ مقصر کیست؟

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی؛ مقصر کیست؟

همزمان با شیوع بالای ویروس کرونا و افزایش آمار فوتی‌ها و مبتلایان، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم کاهش یافته و به زیر ۵۰ درصد رسیده است و درصد چشم‌گیری از مردم دیگر حتی از ماسک هم استفاده نمی‌کنند و حتی با تعطیل شدن کشور برای قطع زنجیره انتقال ویروس، برخی ها عزم سفر می کنند. چرا مردم دیگر تمایلی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشان نمی‌دهند؟
عدالت آموزشی در کشور؛ بایدها و نبایدها

عدالت آموزشی در کشور؛ بایدها و نبایدها

اصل 30 قانون اساسی ایران می‌گوید دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد. افزون بر این در جهت احقاق عدالت آموزشی، بند ۳ از فصل پنجم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به گسترش و تأمین همه جانبه عدالت آموزشی اشاره و تأکید دارد. آیا عدالت آموزشی در ایران تا چه اندازه محقق شده است؟
مدیریت فضای مجازی: از طرح مجلس تا دیدگاه کارشناسان

مدیریت فضای مجازی: از طرح مجلس تا دیدگاه کارشناسان

اخیرا مجلس شورای اسلامی طرح صیانت از فضای مجازی را کلید زد که البته با واکنش های منفی بسیاری از مردم روبرو شد. مخالفان معتقدند اجرای این طرح منجر به محدودیت دسترسی به برخی شبکه های اجتماعی شده و موافقان به لزوم مدیریت فضای مجازی در کشور اشاره می کنند. اساتید دانشگاه در این باره نظر می دهند.
بحران آب در ایران: علل و راهکارها

بحران آب در ایران: علل و راهکارها

خشکسالی و کم آبی سال هاست که بلای جان ایران شده است. برخی مناطق ایران همچون خوزستان و سیستان و بلوپستان بیش از دیگر مناطق از این بحران در رنج هستند. عوامل بروز این بحران در کشور چیست؟ چه راهکارهایی برای حل دائمی آن وجود دارد
اولویت اقتصادی دولت سیزدهم از دیدگاه کارشناسان

اولویت اقتصادی دولت سیزدهم از دیدگاه کارشناسان

دولت سیزدهم از میان مشکلات اقتصادی موجود همچون نرخ تورم بالا، کسری عظیم بودجه، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، مشکلات ساختاری در نظام پولی و مالی و ... کدامیک را باید در اولویت حل و فصل قرار دهد. اساتید شاخص اقتصاد پاسخ می دهند.
اجرای نظام شفافیت در دانشگاهها؛ چرا و چگونه؟

اجرای نظام شفافیت در دانشگاهها؛ چرا و چگونه؟

این اعتقاد وجود دارد که شفافیت می تواند مانع از بروز فساد و به تبع آن افزایش کارآمدی شود. آیا اجرای نظام شفافیت در ایران امکان پذیر است؟ نهاد دانشگاه چه نقشی در ایجاد باور به لزوم اجرای نظام شفافیت در کشور دارد؟