۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۲۶
کد خبر: ۹۶۷۹

IMAGE635653139838697346

رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری بازگشت اشیاء تاریخی به ایران را حساسیت دولت بر هویت تاریخی ایران و امیدوار کننده دانست.


جواد هروی، رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری،به موضوع بازگرداندن 108 شیء تاریخی از آمریکا به ایران اشاره کرد و گفت: واقعاً جای خوشبختی است می بینیم تلاش های سازمان میراث فرهنگی در ماه های اخیر به ثمر نشست و شاهد بازگشت برخی از اشیاء تاریخی بودیم که به دلایل مختلف از این کشور خارج شده اند.


به گزارش عطنا، حدود دو هفته پیش تعداد 108 شیء تاریخی از سوی مدیر موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگوی آمریکا تحویل مقامات سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت و به موزه ملی ایران رفت.


هروی تلاش برای بازگرداندن اشیاء تاریخی به کشور را نشانه بازگشت به هویت تاریخی دانست و گفت: این نشان می دهد ما به هویت های خودمان بازگشت ایم و دستگاه های اجرایی کشور نسبت به موجودیت هویت های ما اینقدر حساس هستند که دارند این موضوعات را پیگیری می کنند.


او در ادامه تصریح کرد: من به عنوان کسی که استاد تاریخ بوده ام و امروز به عنوان رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری واقعاً تاسف می خورم چرا دستگاه های اجرایی کشور نسبت به از دست دادن این هویت ها اینقدر بی تفاوت هستند. اما این حرکت هایی که دیده می شود مقداری ما را از حالت نا امیدی خارج می کند و نگرانی ها را تبدیل به امید می کند که واقعاً برخی دستگاه ها پیگیری موضوعات هستند.


رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری در ادامه به اهمیت دیپلماسی در این موضوعات اشاره کرد و گفت: این که ما در بحث دیپلماسی خارجی این توفیقات را حاصل می کنیم فکر می کنم مقدمه خوبی است برای این که بتوانیم توفیقات عظیم تر برای استرداد بسیاری از اشیایی که در دوره های مختلف به دلایل مختلف از این کشور خارج شده اند، حاصل کنیم و آنها را برگردانیم.


او در پایان تاکید کرد: بالاخره این کشور ایران است و ایران صاحب تمدن و فرهنگ عظیمی است که یکی از مهمترین اسناد و استناداتش همین هویت ها و آثاری هستند که باید به کشور برگردند.






منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار