۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۲۳:۲۶
کد خبر: ۹۳۴۵
کاردار عربستان در تهران برای دومین بار به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران در خصوص جلوگیری جنگنده‌های سعودی از فرود هواپیمای کمک رسانی ایران در فرودگاه صنعا تسلیم وی شد.

به گزارش عطنا و به نقل از ایسنا، رئیس اداره اول خلیج فارس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدام جنگنده های سعودی در به خطر انداختن جان کادر پروازی و نیروهای هلال احمر خود را که برای امدادرسانی دارویی و درمانی به مردم مظلوم یمن و انتقال مجروحان عازم صنعا بودند به هیچ وجه نمی پذیرد و آن را رفتاری غیر قابل قبول و به دور از معیار های انسانی و مغایر با قوانین هوانوردی بین المللی می داند.

وی ضمن تأکید بر استمرار تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای کمک رسانی به مردم یمن و انتقال و درمان مجروحان بمباران های اخیر آن کشور در خصوص توقف آنی حملات هوایی ناجوانمردانه و محاصره غیر انسانی یمن و نیز فراهم شدن هرچه سریع‌تر زمینه های آغاز گفتگو های یمنی - یمنی به عنوان تنها راه خروج از بن بست فعلی اظهار امیدواری کرد.

چند روز پیش نیز کاردار عربستان در پی ممانعت جنگنده های این کشور از ورود هواپیمای ایرانی حامل زنان و کودکان درمان شده یمنی و کمکهای دارویی و انسان دوستانه ایران به فضای یمن، به وزارت امورخارجه احضار شده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار