۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۰۰:۳۵
کد خبر: ۹۱۹۶
استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، تلفیق روزنامه‌نگاری حرفه‌ای و دانش روزنامه‌نگاری را از ویژگی‌های بارز حسین قندی دانست.

به گزارش عطنا و به نقل از ایسنا، هادی خانیکی ضمن گرامی‌داشت یاد حسین قندی، با اشاره به بارزترین ویژگی‌های وی گفت: قندی در عین اینکه یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای بود و کار خودش را در حوزه‌های مختلف روزنامه‌نگاری به خوبی انجام می‌داد، وارد حوزه تدریس و تعلیم هم شده بود و فاصله بین دانشگاه و روزنامه را کوتاه کرده و به دلیل ارتباط با دانشگاه و حوزه‌های نظری سعی می‌کرد این دانسته‌ها را به نحوی در روزنامه هم به کار ببرد.

IMG_0174

سردبیر نشریه‌های «آیین» و «آیین گفت‌وگو» با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان و روزنامه‌نگاران جوان که در کنار قندی حرفه و تکنیک‌های روزنامه‌نگاری را آموخته و به کار برده بودند امروز سخت سوگوارند، گفت: علت این سوگواری این است که کلاس‌های آن مرحوم انتزاعی نبود، بلکه کاربردی بود و در واقع مصداق‌ها و شواهد کار را از درون مطبوعات و نشریات مختلف به کلاس درس می‌آورد.

خانیکی ضمن اشاره به تلفیق روزنامه‌نگاری حرفه‌ای و دانش روزنامه‌نگاری در دانشگاه به عنوان ویژگی‌های برجسته قندی، همچنین گفت: شاخص‌ترین تبحر و تاکیدی که قندی داشت، متمرکز کردن حرفه روزنامه‌نگاری به چگونه بهتر جلب کردن مخاطب به واسطه چگونه تیتر زدن بود.

وی با بیان اینکه قندی تبدیل به یک خبر شد، افزود: با توجه به خبرهایی که در عالم مطبوعات هست، ممکن است قندی تیتر اول نباشد، اما او در فضای روزنامه‌نگاران، تیتر اول شده است. مرگ او فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات را به خودش اختصاص داده و کسانی را که در ارتباط با ایشان بودند، سخت گداخته و تاثیرگذار کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار