۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۲۲:۲۸
کد خبر: ۸۶۲۸۴
entekhabat iran

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فردا جمعه 29 اردیبهشت ماه به طور همزمان برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا، بر اساس اعلام مسئولان ستاد انتخابات کشور تعداد 56 میلیون و 410 هزار و 236 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و 350 هزار و 294 هزار نفر رأی اولی هستند.


در این دور از انتخابات 63 هزار و 429 شعبه اخذ رأی آماده حضور میلیونی هموطنانمان برای اخذ رأی هستند که در هر یک از شعب حداقل 2 صندوق  اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا پیش‌بینی شده است.


بر این اساس یک میلیون و 150 هزار عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هستند.


بسیاری از رسانه‌های معتبر جهانی رصد لحظه به لحظه این انتخابات را آغاز کرده‌اند و تحلیل‌ها و تخمین‌ها درباره ماندن یا رفتن رئیس دولت یازدهم این انتخابات را برای اروپاییان مهم و حساس کرده است.


پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی های رسمی و گسترده نشان می‌دهد که مشارکت در انتخابات امسال بین 72 تا 80 درصد خواهد بود.



این درحالی است که در بین نامزدهای ریاست جمهوری آقایان دکتر حسن روحانی و حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رقبای اصلی برای راهیابی به خیابان پاستور محسوب می‌شوند.


همچنین نتایج نظرسنجی ملی ایسپا نشان می‌دهد حدود ۸۳.۵ درصد از کسانی که در انتخابات شرکت می کنند کاندیدای خود را انتخاب کرده اند.



تعداد 200 میلیون تعرفه اخذ رأی برای این دو انتخابات چاپ و به تمامی استان‌ها ارسال شده است و تعداد بیش از 130 هزار صندوق اخذ رأی هم تدارک دیده شده و در اختیار تمامی استان‌ها قرار گرفته است.


طبق ماده 20 قانون انتخابات ریاست جمهوری اخذ رأی در داخل و خارج از کشور و در یک روز به مدت 10 ساعت انجام می‌گیرد و در صورت ضرورت قابل تمدید است.


بر اساس اعلام وزیر کشور اخذ رأی ساعت 8 صبح فردا 29 اردیبهشت ماه در تمامی شعب اخذ رأی آغاز می‌شود و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت که البته این زمان با دستور وزیر کشور قابل تمدید است.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار