۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ۰۰:۵۷
کد خبر: ۸۰۴۶
جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی امروز در اعتراض به ادغام دانشگاه‌شان با دانشگاه خوارزمی مقابل ساختمان دانشکده علوم مالی تجمع کرده و از مسئولان وزارت علوم درخواستند کردند که دلایل علمی این تجمیع را اعلام و ابهامات موجود را برطرف کنند.

به گزارش عطنا و به نقل از ایسنا، یکی از دانشجویان در این باره گفت: دانشگاه امور اقتصادی تا سال 89 زیرنظر وزارت اقتصاد و دارایی فعالیت می‌کرد و از سال 83 به دلیل مشکلاتی از قبیل بودجه و هیات علمی به وزارت علوم واگذار شد، اما به دلیل اینکه تنها سه دانشکده در مجموع دانشگاه علوم اقتصادی فعالیت می‌کرده است، قابلیت ارتقا به دانشگاه را نداشت.

وی با بیان اینکه در 10 سال اخیر چهار مرتبه موضوع ادغام و الحاق این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر مطرح شده بود، گفت: دانشگاه علوم اقتصادی به مدت شش ماه به دانشگاه علامه طباطبایی ملحق شد، اما در سال 92 دانشکده طبق مصوبه وزارت علوم به دانشگاه علوم اقتصادی ارتقا پیدا کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته هیات امنا برای دانشگاه علوم اقتصادی تشکیل و برنامه راهبردی برای این دانشگاه تنظیم شده بود اما متاسفانه در تاریخ 24 اسفندماه سال گذشته وزارت علوم مصوبه‌ای برای ادغام و الحاق دانشگاه علوم اقتصادی به دانشگاه خوارزمی تصویب کرد که ابلاغ آن در تاریخ 16 فروردین انجام شد. در این مدت و در تعطیلات نوروزی بدون اطلاع دانشجویان سردر دانشگاه به نام دانشگاه خوارزمی تغییر پیدا کرد.

یکی دیگر از دانشجویان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: دانشگاه علوم اقتصادی و دانشگاه خوارزمی هر دو دارای سرپرست هستند و موضوع ادغام دو دانشگاه به توافق دو سرپرست دانشگاه رسیده است.

این دانشجو با اشاره به پایین بودن سطح علمی دانشگاه خوارزمی در زمینه رشته های اقتصادی، گفت: اگر قرار به ادغام با دانشگاه دیگر بود حداقل باید دانشگاه موردنظر هم‌تراز و یا در سطح بالایی باشد.

یکی دیگر از دانشجویان می‌گوید: با پیگیری‌هایی که با وزارت علوم انجام داده‌ایم، بهبود مکان‌های ورزشی و افزایش سرانه فضای آموزشی از مزایای ادغام این دانشگاه مطرح شده است اما سوال دانشجویان این است که مسئولیت جبران حق تضییع شده دانشجویان که این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند، برعهده چه کسی است؟

در این تجمع طوماری خطاب به رییس جمهور برای پیگیری خواسته دانشجویان به امضای جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار