۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ۰۰:۵۸
کد خبر: ۷۶۳۰
معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس از کاهش 13 درصدی پذیرش دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: در مقطع دکتری نیز 20 درصد کمتر از سال قبل پذیرش خواهیم داشت.

به گزارش عطنا، دکتر مختار جلالی با اشاره به مشخص شدن برنامه پذیرش دانشجویان در سال 94 توضیح داد: برنامه را برای سازمان سنجش ارسال کرده ایم و بر اساس آن، در مقطع دکتری 20 درصد کمتر از سال 93 پذیرش خواهیم داشت.

وی با اعلام کاهش 13درصدی پذیرش دانشجو افزود: همه دانشگاه ها افتخار می کنند که هرسال افزایش پذیرش دارند اما تربیت مدرس ترجیح می دهد تعداد محدود دانش آموخته با کیفیت داشته باشد. این دانشگاه مشکل صندلی خالی ندارد و رقابت برای گرفتن صندلی‌ها زیاد است.

88 نفر از وزیران، دانش آموخته دانشگاه تربیت مدرس هستند

جلالی در ادامه عنوان کرد: از 25هزار دانش آموخته ای که داریم، 88 نفر از وزیران و مسئولین رده بالای کشوری دانش آموخته دانشگاه تربیت مدرس هستند که اگر بتوانیم از تجارب و همفکری آنها استفاده کنیم مفید خواهد بود. کانون دانش آموختگان نیز در سال 93 فعال شد تا بتواند از پتانسیل فارغ التحصیلان این دانشگاه استفاده کند.

وی سپس به برگزاری کارگاه های آموزشی برای اعضای هیات علمی اشاره کرد و گفت: سال قبل 6 کارگاه با محورهای تکنولوژی آموزشی، استفاده از فضای مجازی و ...برگزار کردیم و 24 کارگاه در سال جدید برگزار خواهیم کرد، چون اعتقاد داریم علم اعضای هیات علمی باید به روز شود و با نرم افزارها و تکنولوژی آشنا باشد. این کارگاه ها بر اساس نیاز دانشگاه و علاقه هیات علمی طراحی شده است و گاهی متقاضی به حدی زیاد است که مجبور به تکرار کارگاه می‌شویم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار