۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ۱۰:۰۸
کد خبر: ۶۹۲۵۳
hamayesh ghoraan va maefat shenasi

همایش ملی قرآن و معرفت‌شناسی با حضور روسای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دومین همایش ملی «قرآن و معرفت‌شناسی» توسط گروه معرفت‌شناسی پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی با همکاری دانشگاه علامه، روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه جاری در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر علیرضا قایمی‌نیا، دبیر علمی این همایش، ضمن اعلام این خبر گفت: دومین همایش ملی قرآن و معرفت‌شناسی با سخنرانی آیت‌الله علی اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت‌الله محمود محمدی عراقی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه در سالن همایش‌های دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی این دانشگاه برگزار می‌شود.


وی گفت: از دیگر برنامه‌های این همایش ملی نمایش پیام تصویری حضرت آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی است که از سوی او، ویژه دومین دوره همایش ملی قرآن و معرفت‌شناسی صادر شده است.


دبیر علمی همایش ملی قرآن و معرفت‌شناسی، ارائه مقالات برگزیده توسط استادان حوزه و دانشگاه را از دیگر برنامه‌های این همایش خواند. همچنین میزگرد علمی با حضور دکتر عبدالله نصری و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا قایمی‌نیا نیز از دیگر برنامه‌های این همایش ملی است.


قایمی‌نیا همچنین افزود: مبانی و روش‌شناسی استنباط مفاهیم و مباحث معرفت‌شناسی از قرآن، حقیقت معرفت (هستی شناسی معرفت)، معرفت حقیقی، برهان، امکان معرفت، شک‌گرایی(نقد)، نسبی‌گرایی(نقد)،‌ ظن و یقین،‌ مباحث زبان‌شناختی در قرآن، ذهن، زبان و معرفت،‌ اعجاز زبانی قرآن، اقسام معرفت، منابع معرفت، ابزار معرفت(حس)،‌ ابزار معرفت (خیال)، ابزار معرفت(عقل)، ابزار معرفت(فواد و قلب)،‌ اعجاز و معرفت، فطرت و معرفت از موضوعات دومین همایش قرآن و معرفت‌شناسی می‌باشد که به زودی طی مجموعه مقالات همایش به چاپ رسیده و در دسترس علاقمندان و مشتاقان قرار می‌گیرد.


دومین همایش ملی قرآن و معرفت‌شناسی صبح روز دوشنبه مورخ ۲۵ بهمن ماه ۹۵ از ساعت ۰۸:۰۰ صبح تا ۱۲:۰۰ با حضور استادان، صاحب‌نظران و دانش‌پژوهان این حوزه در سالن همایش‌های دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی به نشانی تهران، پل مدیریت، خیابان علامه طباطبائی برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار