۱۵ دی ۱۳۹۵ ۰۳:۵۸
کد خبر: ۶۳۶۰۴
zakiani 2

رئیس جدید دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برای پیگیری و عملی کردن کرسی‌های نظریه‌پردازی ترویجی و تخصصی در دانشکده‌ها معتقد است باید زبان استادان را فهمید و درک کرد.


غلامرضا ذکیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا با بیان این سخنان اظهار کرد: بنده همان دیدی که در معاونت فرهنگی و اجتماعی در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی را داشتم، در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی هم دارم با این تفاوت که آنجا مخاطب ما دانشجویان بودند ولی در دانشکده، مخاطب ما استادان هستند.


وی تصریح کرد: گمان من این است که هم باید موانع انجام کرسی‌های نظریه‌پردازی را برطرف کرد و هم دوستان اعضای هیئت علمی دانشگاه به خصوص آنهایی که خود را از کرسی‌ها و جلسات مخفی می‌کنند با صحنه آورده و ترغیب کرد.


ذکیانی اضافه کرد: چندین استاد طراز اول را می‌شناسم که حرف نو دارند ولی اصلا در کرسی‌های نظریه‌پردزای شرکت نمی‌کنند که بخواهند آن را بگویند. ضمن‌آنکه استادانی هم داریم که زمینه فراهم شود، حتما در اینگونه حرکت‌های علمی شرکت می‌کنند.


وی با بیان اینکه زمینه برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی تا حدودی فراهم است، گفت: البته زبان استادان با دیگران فرق دارد و بنده زبان آنها را می‌شناسم و می‌دانم چگونه ترغیب‌شان کنم.


ذکیانی یادآور شد: همه مراحل در برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی باید به گونه‌ای باشد که شأن استاد حفظ شود و اگر این کار صورت نگیرد، تبدیل به مصیبت می‌شود. ضمن‌آنکه چون شأن استاد رعایت نمی‌شود، برخی‌ها حضور پیدا نمی‌کنند ولی بنده می‌دانم چگونه شأن استادان در مراحل مختلف کرسی‌های نظریه‌پردزای را حفظ کنم و بر اساس آنها نیز چنین حرکت‌های علمی در دانشکده رونق می‌یابد.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار