۱۱ دی ۱۳۹۵ ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۲۷۹۴
haste-pezhooheshi

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مازندران عنوان کرد: دانشگاه مقطع مناسبی برای آغاز فعالیت‌های پژوهشی نیست.


به گزارش عطنا، رضا گل پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه‌ها علاوه بر مسائل آموزشی باید به موضوع روز جامعه بپردازند، گفت: لازم است پژوهش‌های دانش بنیان در صنایع و شرکت‌های داخلی مبنای عملکرد جامعه قرار گیرد.


وی با اشاره به اینکه شهرستان نوشهر  یکی از مراکز فناوری استان است، افزود: به منظور تسریع در ارتباط با بخش صنعتی، جلساتی با سازمان صنعت‌ومعدن برگزار شد.


مسول پژوهش و کارآفرینی دانشگاه پیام نور واحد نوشهر با بیان اینکه سیستم تحقیق و پژوهش باید فعال‌تر شود، اضافه کرد: لازم است پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی را به سمت رفع مشکلات جامعه هدایت کنیم.


این روانشناس با اشاره به لزوم حمایت و همکاری بخش اجرایی دانشگاه‌ها با مسئولین سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط، گفت: با ایجاد ارتباط مناسب، دانشگاه‌ها می‌توانند به صورت علمی در زمینه توسعه بخش صنایع راهکار ارائه دهند.


وی با تاکید بر فرهنگ سازی در امر تحقیق و پژوهش، افزود: برای رشد پژوهش محوری در جامعه باید پیش از ورود کودک به مدرسه، آموزش‌های لازم به او داده شود.


گل پور با بیان اینکه آغاز فعالیت‌های پژوهشی از دانشگاه نتیجه مثبت و مناسبی ندارد، اضافه کرد: رسانه‌ها تأثیر بسیاری در ترویج فرهنگ پژوهش در میان اقشار مختلف جامعه دارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار