۳۰ آذر ۱۳۹۵ ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۱۴۳۹
tafahom-name-iran-va-rusie04

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه دولتی اوستیای شمالی روسیه ۳۰ آذر در محل دفتر ریاست دانشگاه علامه طباطبائی به امضای روسای دو دانشگاه رسید.


به گزارش عطنا، هیئتی متشکل از رئیس دانشگاه اوستیای شمالی، معاون روابط خارجی و توسعه دانشگاه، رئیس دانشکده تاریخ، مدیر گروه تاریخ و مطالعات قفقاز و رئیس مرکز ایران شناسی این دانشگاه در دیدار با رئیس دانشگاه و معاون پژوهشی در خصوص همکاری‌های مشترک میان دو دانشگاه و تفاهم‌نامه همکاری مشترک رایزنی و تبادل نظر کردند.


در این دیدار رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به تنوع گروه‌های آموزشی، رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی و ظرفیت‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: با توجه به زمینه‌های قبلی همکاری علمی میان دانشگاه‌های ایران و روسیه، دانشگاه علامه طباطبائی بیشترین اقدام را در گسترش روابط با دانشگاه‌های روسیه داشته است.


حسین سلیمی با استقبال از ایجاد همکاری میان دو دانشگاه گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری متقابل در زمینه‌های موردنظر تبادلات علمی و پژوهشی مشترکی را انجام دهیم.



tafahom-name-iran-va-rusie01



او همچنین از آمادگی دانشگاه علامه طباطبائی در همکاری و مساعدت برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه خبر داد.


سلیمی خاطر نشان کرد: برگزاری دوره‌های مشترک در مقطع کارشناسی ارشد، تبادل استاد و دانشجو، اعطای فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی به استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی میان دو دانشگاه و نیز همکاری در خصوص برگزاری همایش مشترک علمی در زمینه اقتصادی و سیاسی از مفاد این تفاهم‌نامه است.


 او با اشاره به وجود رشته مطالعات منطقه‌ای آسیای میانه و قفقاز در مقطع کارشناسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و موسسه بیمه اکو بیان کرد: در این خصوص نیز آمادگی برگزاری دوره‌های مطالعاتی مشترک داریم.


در ادامه این دیدار رئیس دانشگاه دولتی استیای شمالی بیان کرد: با توجه به زمینه‌های ایجاد شده در روابط میان دانشگاه‌های دو کشور و با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاه علامه به برقراری روابط علمی و پژوهشی با این دانشگاه تمایل دارد.



tafahom-name-iran-va-rusie02



دکتر آلان اگوئف از تاسیس مرکز فرهنگی ایران با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه استیای شمالی خبر داد و گفت: بنا داریم تا با گسترش این مرکز بخش ایران‌شناسی را نیز در این دانشگاه تاسیس کنیم.


وی با معرفی رشته‌های این دانشگاه اظهار کرد: در این مقطع همکاری با دانشگاه‌های تخصصی در زمینه علوم انسانی و اجتماعی مورد توجه و تاکید قرار دارد و امیدواریم با همکاری‌های ایجاد شده، شاهد به ثمر نشستن آن باشیم.


رئیس دانشگاه استیای شمالی تاکید کرد: بدون شک نکات و پیشنهادهای مطرح شده برای ما مهم است و امیدوار هستیم با همکاری‌های متقابل در آینده بتوانیم در گسترش روابط همه جانبه بین ایران و روسیه به خصوص روابط تجاری و اقتصادی گام‌های موفقی برداریم .




tafahom-name-iran-va-rusie03



همچنین در این دیدار معاون پژوهشی دانشگاه، دکتر حبیب هنری در سخنانی برگزاری نشست‌های علمی را زمینه مناسبی برای تفاهم و تعامل علمی برشمرد و گفت: ارائه الگوهای پژوهشی و تبادل آنها برای دستیابی به رشد و توسعه پژوهشی دو دانشگاه اهمیت دارد.


وی آمادگی دانشگاه را در خصوص انجام پژوهش‌های مشترک، اعطای فرصت‌های تحقیقاتی و انتشار نشریات علمی را اعلام کرد.


لازم به ذکر است در پایان این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی به امضای روسای دو دانشگاه رسید.


منبع: روابط عمومی دانشگاه علامه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار