۱۹ آبان ۱۳۹۵ ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۵۴۱۸
afghanestan-danesh-afzaee-03

دوره دانش‌افزایی دانشجویان نخبه رشته‌های علوم انسانی دانشگاه کابل در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، در راستای گسترش همکاری‌های علمی میان دو دانشگاه علامه طباطبائی و کابل، دانشگاه ایرانی از تاریخ ششم تا دوازدهم آبان‌ماه 95 میزبانی ده تن از دانشجویان نخبه رشته‌های علوم انسانی دانشگاه کابل را برعهده داشت.


گروه ده نفره دانشجویی اعزامی دانشگاه کابل دانشجویان رشته‌های اقتصاد، بانکداری، هنرهای زیبا، مدیریت دولتی، روزنامه‌نگاری، حقوق، ادبیات انگلیسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و فقه و علوم اسلامی از نفرات اول رشته‌های تحصیلی خود در دانشگاه کابل به سرپرستی عبدالرئوف گهری، معاون دانشجویی دانشگاه کابل، مهمان دوره دانش‌افزایی دانشگاه علامه طباطبائی بودند.


این دوره در دو بخش «آموزشی» و «آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایران» برگزار شد. برنامه‌های بخش اول، شامل حضور در کلاس‌های درس دانشکده علامه که مرتبط با رشته‌های تحصیلی دانشجویان است، در صبح هر روز و یادگیری مباحث علمی مطابق با سرفصل‌های آموزشی در دانشگاه‌های ایران و بخش دوم، شامل بازدید از مراکز فرهنگی، تاریخی و علمی تهران بود.



afghanestan-danesh-afzaee-04


دانشجویان حاضر در این دوره به تناسب مطلوب تعداد دانشجویان در کلاس‌های درس دانشگاه علامه اذعان کرده و گفتند: هر کلاس درس در دانشگاه کابل با تعدادی بالغ بر 100 دانشجو برگزار می‌شود که این میزان بالایی برای برقراری کلاس درس است.


گهری، معاون دانشجویی دانشگاه کابل، با تایید صحبت‌های دانشجویان، مشکلات اقتصادی ناشی از بی‌ثباتی سیاسی در سال‌های اخیر، کمبود کادر آموزشی و فعالیت محدود مراکز علمی و پژوهشی در دوران جنگ را دلیل عدم تناسب استاد و دانشجو در دانشگاه‌های افغانستان بیان کرد.


وی با ابراز خرسندی از برگزاری این دوره افزود: در سال‌های اخیر نخستین بار است که یک دانشگاه خارجی با تشویق نخبگان دانشگاه کابل، اقدام به برگزاری دوره هایی برای آنان کرده که این امر مشوق خوبی در جهت افزایش تلاش استادان و دانشجویان این دانشگاه برای همکاری با دانشگاه‌های ایرانی است.



afghanestan-danesh-afzaee-08


گفتنی است گهری با سلیمی بجستانی، همتای خود در دانشگاه علامه طباطبائی و نیز دکتر مقامی، مدیر خدمات دانشجویی دانشگاه دیدار کرد و در زمینه مسائل مشترک همچون مدیریت خوابگاه‌های دانشجویی، فعالیت‌های صنفی دانشجویی و ... به گفت‌وگو پرداخت.


وی در این دیدار نسبت به تداوم اعزام استادان دانشگاه علامه طباطبائی جهت تدریس در کارگاه‌های علمی و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت ابراز علاقه نموده و ادامه همکاری دو دانشگاه را موجب تقویت روابط علمی میان دو کشور قلمداد کرد.


گروه اعزامی دانشگاه کابل در روز آخر این دوره با دکتر ماندانا تیشه‌یار، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی و آقای مجتبی نوروزی، معاون رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان دیدار و گفت‌وگو کردند.


در پایان این دیدار با اهدای جوایزی از دانشجویان نخبه دانشگاه کابل تقدیر به عمل آمد.


afghanestan-danesh-afzaee-06

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار