۲۸ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۲۴۶۳
iran-roosie

کنفرانس علمی و عملی بین المللی «همکاری روسیه و ایران در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به عنوان عامل تحکیم صلح و امنیت در اوراسیا» به ابتکار دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو، امروز چهارشنبه 28 مهرماه (19 اکتبر) در محل دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو  آغاز شد.


به گزارش عطنا، دکتر احمد وخشیته، سردبیر دیدبان روسیه در این سایت نوشت: دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو در سال 1930 میلادی تاسیس شده است؛ طی سالیان این دانشگاه به نام­‌های مختلفی خوانده شده است. از سال 1990 این دانشگاه با عنوان "دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو" نام دارد. عملکرد این دانشگاه پیوند آموزش زبان­‌های خارجی با مطالعات در حوزه علوم انسانی به واسطه دانش زبان­‌های خارجی است. بدین ترتیب که زبان آموزان در تخصص­‌هایی برای نمونه زبان‌شناسی، علوم‌سیاسی، روابط بین‌الملل، منطقه­‌شناسی، جامعه‌شناسی، علوم ارتباطات، خبرنگاری، مدیریت و ... دوره­‌های آموزش تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری را می­‌گذرانند. از همین روی ساختار این دانشگاه با ساختار دانشکده­‌های زبان­‌های خارجی آنگونه که در ذهنیت داخلی شکل گرفته است، بسیار متفاوت است.


این دانشگاه به خاطر دستاوردهای خود در عرصه پژوهش و آموزش در سال 1980 نشان "دوستی ملل" را دریافت داشته است.
در کنفرانس بین المللی امروز که در حوزه مطالعات علوم سیاسی و روابط بین الملل ایران و روسیه برگزار می شود، بیست عنوان مقاله و سخنرانی خوانده خواهد شد. زبان کاری کنفرانس فارسی و روسی است و سخنرانان با این دو زبان سخنرانی های خود را ایراد خواهند نمود.


خوش‌آمدگویی به میهمانان کنفرانس با سخن ریاست دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو، کاندیدای علوم تاریخ، "ایگور ویکتورویچ مانوخین" آغاز خواهد شد و اختتامیه کلام را نیز معاون امور آموزشی و پژوهشی آن دانشگاه، پروفسور "ایننارا عالیونا گوسینُوا" عهده دار خواهد بود. میهمانان این همایش از دانشگاه­‌های معتبر داخلی فدراسیون روسیه، جمهوری اسلامی ایران، تاجیکستان، آذربایجان و ترکمنستان دعوت به ایراد سخن شده‌اند.


از دانشگاه علامه طباطبائی دکتر "ابوالفضل دلاوری" و دکتر "محمد جواد غلامرضا کاشی" از گروه روابط بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دکتر مریم شفقی از گروه زبان روسی سخن خواهند گفت. گفتنی است دکتر "رضا ملکی" رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز در این همایش به سخنرانی خواهد پرداخت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار