۲۴ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۱۷۹۵
6


به همت اداره رفاه کارکنان دانشگاه، سفر یک‌روزه به شهر قزوین که شهر «شهرترین‌ها» معروف است، برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این سفر که با استقبال همکاران علمی و اداری دانشگاه مواجه شد با راهنمای محلی آثار باستانی شهر قزوین مورد بازدید همکاران قرار گرفت. اولین اثر باستانی دروازه کوشک و یا به عبارت دیگر دروازه درب کوشک بود. این درواز یکی از کهن ترین دروازه‌های شهر قزوین است که به سوی الموت، رودبار و کوشک‌ها و شکارگاه‌های شمال قزوین باز می‌شده است و دارای یک ورودی با قوس و کلیل و نیم دایره است.


پس از بازدید از دروازه کوشک مقصد بعدی حمام قجر (موزه مردم شناسی) بود. این مجموعه یکی از بزرگ ترین گرمابه‌های قزوین است که در سال 1057 هجری قمری توسط امیرگونه خان قاجار قزوینی از سرداران شاه عباس صفوی و دستور شاه ساخته شده و نخست حمام شاهی نام داشته است. تاریخ بنای آن را «صحت عافیت» گفته اند که معادل 1057 است.


پس از بازدید از حمام قجر همکاران به سمت کاروانسرای سعدالسلطنه بزرگترین کاروانسرای داخل شهر در ایران راهنمایی شدند. این کاروانسرا به دستور سعدالسلطنه حاکم وقت قاجاریه قزوین ساخته شد. سرای سعدالسلطنه بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده و مرکز تجاری داخلی شهری کشور است. که در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است.


مقصد بعدی بازدید از ساختمان کلاه فرنگی(چهلستون) بود. این عمارت تنها کوشک باقی مانده از مجموعه کاخ‌های سلطنتی روزگار شاه طهماسب است که در مرکز شهر قزوین و در میدان آزادی قرار دارد و در دوره صفویه و زمانی که قزوین پایتخت بود به کلاه فرنگی مشهور بود.


با توجه به اینکه شهر قزوین آثار دیدنی بسیاری دارد پس از صرف نهار بازدید از حسینیه امینی‌ها و آب انبار سردار و همچنین زیارت شاهزاده حسین به عمل آمد. همچنین با هماهنگی به عمل آمده با شهرداری شهر قزوین همکاران دانشگاه جهت بازدید از پارک طبیعت باراجین که یکی از بزرگترین پارک‌های طبیعت در ایران است، راهی شدند.


از نکات قابل توجه در این سفر یک روزه که به همت اداره رفاه کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شده بود این بود که فرم‌های نظرسنجی در میان همکاران توزیع شد و قریب به اتفاق همکاران از این سفر ابراز رضایت کردند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار