۱۴ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۱۳۲۷
sabt-e-nam-adabiat-17

تکمیل ظرفیت رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی در مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی آغاز شد و متقاضیان از امروز تا ۱۲ آبان می‌توانند در این مراکز ثبت نام کنند.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، برخی از مؤسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی اعلام کرده‌اند که ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ این موسسات تکمیل نشده است.


از همین رو داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته‌های پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی این مؤسسات (اعم از داوطلبانی که در کنکور ۹۵ ثبت‌نام کرده و یا نکرده اند) می‌توانند برای ثبت‌نام در رشته‌های تحصیلی با این نوع پذیرش به پایگاه اطلاع‌رسانی موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی مراجعه کنند.


موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی رشته‌هایی که در آنها پذیرش دانشجوی بدون کنکور صورت می‌گیرد را در سایت‌های اطلاع رسانی خود اعلام کرده‌اند و داوطلبان می‌توانند از این رشته‌ها اطلاع حاصل کرده و ضمن مشخص کردن رشته مورد علاقه خود، با به همراه داشتن مدارک اعلام شده به مؤسسه آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.


داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته‌های پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی - غیر انتفاعی می‌توانند از ۱۲ مهر تا ۱۲ آبان ۹۵ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.


تمامی متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۵ مدرک دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) یا پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) خود را دریافت کرده باشند.


تبصره: در صورت امکان تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ از سوی مؤسسه مورد تقاضا، آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۵ موفق به اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی شوند نیز می‌توانند در رشته و یا رشته‌های تحصیلی مربوط متقاضی شوند.


داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام از طریق مؤسسه مربوط، بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۱۸۰ هزار ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.


هر داوطلب منحصراً می‌تواند در یک گروه آزمایشی و یک کدرشته محل متقاضی شود. در صورت ثبت‌نام داوطلب در دو کدرشته و یا در دو مؤسسه اطلاعات وی در بانک اطلاعات پذیرفته شدگان هر دو محل حذف خواهد شد.


داوطلبان باید در زمان ثبت‌ اطلاعات در سامانه مربوط از طریق مؤسسات درخصوص کدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم را به عمل آورند. پس از ثبت، کدرشته محل ثبت شده برای داوطلبان قابل تغییر و یا تعویض نیست.


متقاضیان «مرد» باید در زمان ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.


پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذیرفته شده مشروط (در موسسه‌ای که به آن مراجعه داشته‌اند) تلقی می‌شوند و شروع به تحصیل آنان تا زمان تایید نهایی این سازمان بصورت مشروط خواهد بود.


مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته‌های پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی این مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی - غیر انتفاعی :


۱- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم چهارساله نظام قدیم با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.


۲- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.


۳- اصل و یا گواهی مدرک پیش دانشگاهی با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.


۴- گواهی اخذ مدرک کاردانی برای آن دسته از دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی هستند.


۵- اصل شناسنامه و ۲ برگ کپی از صفحات آن.


۶- اصل کارت ملی و ۲ برگ کپی از آن.


۷- شش قطعه عکس ۴×۳ تهیه شده در سال جاری.


۸- مدرک نظام وظیفه برای برادران مشمول.



پذیرفته‌شدگان باید به همراه تصویر دیپلم نظام قدیم و یا گواهی پیش‌دانشگاهی خود به «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» مراجعه و تائیدیه‌ تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصیل خود را درخواست کنند و رسید آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند.


پذیرفته‌شدگان حتماً نام‌ رشته و مؤسسه آموزش‌عالی محل تحصیل خود را در فرم «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» اعلام کنند.


داوطلبان می‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی sanjesh.org و یا با شماره‌ تلفن گویای‌: ۴۲۱۶۳ (کد ۰۲۱) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار