۰۱ شهريور ۱۳۹۵ ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۷۷۱۳
IMG_4201(1)

مجتمع تفریحی-آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی، (کیش مهر) واقع در شهرستان فریدون‌کنار، با حضور رئیس و معاونان و جمعی از استادان و کارکنان دانشگاه و مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران افتتاح شد.


به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه، در مراسم افتتاح مجتمع تفریحی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی (کیش مهر)، که در شهرستان فریدون‌کنار مازندران قرار دارد، دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی و دلاور بزرگ‌نیا، مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران و جمعی از مسئولین به ایراد سخنرانی پرداختند.



دانشگاه علامه، امروز نقطه امید شده ‌است


در این مراسم دکتر حسین سلیمی گفت: خدا را شکر می‌کنیم که توفیق داد شرایطی حاصل شود که دانشگاه علامه طباطبائی هر روز یک گام رو به جلو بردارد و هر روز شاهد افتتاح مکانی جدید، آغاز کاری تازه و باز شدن پنجره‌ای نو باشیم.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: دانشگاهی که شاید یک روز نقطه بحران بود، امروز نقطه امید شده است و هر روز دری به روی آن باز می‌شود. افتتاح این مجموعه آغاز شدن نقطۀ امید جدید در حوزه همکاری‌های دانشگاه علامه با استان مازندران در زمینه گردشگری و ایجاد صمیمیت و احساس تعلق و هویت است.


سلیمی هدف از راه اندازی مجموعه «کیش‌مهر» را ایجاد تسهیلات رفاهی برای اساتید، کارکنان و خدمت‌رسانی به مراجعان در شهر فریدون‌کنار عنوان کرد و افزود: دو هدف اساسی در این زمینه وجود دارد و در طول سه سال گذشته در صدد همکاری های گسترده با استان مازندران در حوزه گردشگری هستیم.  وی در این باره تصریح کرد: بارها مذاکرات در سطوح مختلف انجام گرفت و خوشحالیم که راه اندازی این مجموعه، فتح باب همکاری نزدیک دانشگاه با اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان مازندران خواهد شد. امیدواریم به سمت ایجاد پایگاه آموزشی در حوزه گردشگری، مخصوصاً بین‌المللی افتتاح کنیم و در نقاط متفاوت، گونه‌های مختلف همکاری در زمینه گردشگری را به نمایش بگذاریم.


رئیس دانشگاه علامه با بیان این نکته که متاسفانه آموزش گردشگری در جامعه ما تا حدودی در عرصه تئوری باقی می‌ماند، گفت: برای مثال دانشجویی هتلداری می‌خواند و ممکن است مدتی برای کارآموزی به هتل‌های سطح شهر برود اما در عمل هتلداری را تجربه نمی‌کند. لذا امیدواریم که همکاران ما الگوی متفاوتی از اداره مجموعه تفریحی ارائه کنند.



با این پروژه، آموزش نیروی انسانی با دانشگاه گره می‌خورد


در ادامه این مراسم، دلاور بزرگ‌نیا، مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان مازندران در بخشی از سخنان خود در مراسم، گفت: خیلی خوشحالم که امروز شاهد یک اتفاق مبارک هستیم. از این که با یک درک درست و فهم عمیق که ممکن است خیلی‌ها از آن با بی اعتنایی بگذرند، روبه رو هستیم. چیزی که از دانشگاه و چهره های ممتاز جامعه هم بر می‌آید و هم انتظار می‌رود که قدری جلوتر از زمان و درک عمومی مسیر را بشناسند و راه را باز کنند.


وی افزود: شما و ما خوب می دانیم که یکی از بهترین فرصت‌هایی که کمتر به آن توجه شده، محوریت و نقش توسعه پایدار صنعت گردشگری است. قدمی که توسط دانشگاه علامه با تاسیس این مجموعه در تامین یا ایجاد فرصت‌های جدید در حوزه‌های اقامتی و پذیرایی که با آموزش پیوند خورده، بسیار راه‌گشا و مهم است. خوشبختانه دولت شرایطی را به وجود آورده که امروز، آماده برای ارائه و جذب تسهیلات ارزان قیمت به پرونده‌های آماده و مناسب سرمایه‌گذاری با پیشرفت حداقل 35 درصد از کار برای سرمایه گذاران محترمان هستیم.


مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران خاطرنشان کرد: امیدواریم مطابق با تسهیلات جدید در کنار خدماتی که عزیزان ما در دانشگاه علامه‌طباطبائی ایجاد کردند، نقشی در گره خوردن و آموزش کارکنانی که به عنوان نیروی انسانی ارزشمند می‌توانند در این حوزه فعال باشند، کمک کند.



دانشگاهیان تعطیلات را در مجتمعی متعلق به خودشان بگذرانند


دکتر محمدرضا ویژه، معاون اداری مالی دانشگاه علامه ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران درباره ایده و راه‌اندازی این مجموعه عنوان کرد: یکی از اهدافی که در دوره جدید مدیریت دانشگاه به دنبال آن هستیم، تامین محیط  کار و اشتغال مناسب برای اعضاء هیئت علمی و کارکنان است و معاونت اداری مالی به طور خاص به این موضوع اختصاص دارد.


وی با بیان این نکته که تامین شرایط مناسب رفاهی در حد مقدورات و امکانات دانشگاه بر میزان بازدهی و بهره وری همکاران در دانشگاه، تاثیر مستقیم دارد، گفت: تاسیس  چنین مجتمعی، احساس تعلق بیشتری به دانشگاه ایجاد می‌کند. با خریداری مجتمع و تجهیز آن، سعی کردیم برخلاف گذشته، استادان و همکاران ما در دوره تعطیلاتشان به محلی سفر کنند که متعلق به خودشان است و فکر می‌کنم این امر قدم بسیار بزرگی است.


معاون اداری مالی دانشگاه درباره زمان آغاز فرآیند تاسیس این مجتمع خاطرنشان کرد: مجتمع کیش مهر دانشگاه علامه  در اواخر سال 94 خریداری شد و از ابتدای سال 95 به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت. قبل از آن مذاکراتی با  گروه هتل های پارس داشتیم و این گروه مدیریت داخلی این مجتمع را برعهده گرفت و  با توجه به تجربیات موفق در زمینه هتل داری توانستند کمک و همراه خوبی  برای ما باشد. ویژه افزود: همکاران دانشگاه می توانند درکنار استفاده از این مجموعه اقامتی، از سایر هتل های پارس در سراسر کشور با تخفیفات ویژه استفاده کنند.


وی با بیان این نکته که این مجتمع صرفا یک مجموعه رفاهی نیست، گفت: یکی از رشته‌های پرطرفدار در دانشگاه علامه، مدیریت هتلداری است و با وجود شرایط پیش آمده، دانشجویان ما می‌توانند به عنوان کارآموز به صورت عملی از این مجموعه استفاده کنند تا به هدف آموزشی خود نیز دست پیدا کنیم.


معاون اداری مالی دانشگاه گفت: ایده تاسیس چنین مجموعه‌ای با این اهداف، از سوی دکتر سلیمی رئیس دانشگاه بوده است و اگر حمایت‌های ایشان نبود ما به این مهم دست پیدا نمی کردیم.



دانشگاه علامه در زمینه آموزش منابع انسانی پیش قدم است


در بخش دیگری از مراسم، جمشید حمزه زاده، مدیر عامل شرکت هتل های پارس در سخنانی تصریح کرد: خوشبختانه مذاکراتی که صورت گرفت، در نهایت به همکاری با دانشگاه علامه منجر شد. گروه هتل‌های پارس به هیچ وجه به دنبال منافع شخصی و سود نیست و تنها چیزی که برای ما مطرح است، انتقال تجربیات و استانداردهای هتل پارس در مجموع اقامتی، رفاهی و آموزشی کیش مهر است.


حمزه زاده با بیان این نکته که یکی از ‌مشکلات اساسی ما در زمینه هتلداری، کمبود نیروی انسانی است، اظهار داشت: خوشبختانه هنگام ایجاد رشته هتلداری، دانشگاه علامه اولین دانشگاهی بود که در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرد. از دکتر سلیمی و همکارانشان تشکر می کنم چرا که باز هم دانشگاه علامه اولین دانشگاهی است که در زمینه آموزش کارکنان هتل‌ها و رفع نیازهای آموزشی منابع انسانی در مجموعه اقامتی و هتل‌های کشور، پیش قدم شده است.


لازم به ذکر است در پایان این مراسم از زحمات آقایان محمود مرتضائی فرد مدیر امور اداری دانشگاه، سید شهاب الدین صدری سرپرست مدیریت فنی و طرح های عمرانی دانشگاه، محمد حسین زندی معاون امور اداری دانشگاه، محسن یعقوبی مدیر اداره تدارکات و انبار دانشگاه، و مهدی اربابی و سید امیر قدرتی از کارکنان اداره تدارکات و انبار دانشگاه که در راه اندازی و ساماندهی هتل کیش مهر نقش موثری داشته اند با اهداء هدایایی توسط رئیس دانشگاه و مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار