۰۸ تير ۱۳۹۵ ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۲۵۶۳

nashr


وحید احمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه علوم انسانی در سال جاری گفت: برای اولین بار شورایی تحت عنوان «شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر» در وزارت علوم به ریاست وزیرعلوم و با حضور شخصیت های برجسته حوزه علوم انسانی تشکیل شد.


وی با بیان اینکه جلسات این شورا به صورت مرتب تشکیل می شود افزود: همچنین از همه مراکز و پژوهشگاه ها درخواست کرده‌ایم برنامه راهبردی خود را در زمینه علوم انسانی تهیه کنند که درحال حاضر برنامه همه مراکز و پژوهشگاه های مذکور آماده شده است.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: بنای ما این است که براساس آمایش آموزش عالی و آمایش پژوهش و فناوری، نقش و جایگاه علوم انسانی را تعیین کنیم تا تکالیف و وظایف ملی و توسعه ای در برنامه راهبردی و عملیاتی علوم انسانی پیش بینی شود.


وی ادامه داد: از دیگر برنامه های وزارت علوم در زمینه علوم انسانی می توان به تقویت مجلات علوم انسانی و ارتقا آنها در سطح بین المللی اشاره کرد.


احمدی افزود: برای اینکه مجلات علوم انسانی ارتقاء یابند باید کلاس های آموزشی برگزار کرده، استاندارهای بین المللی را در آن اعمال کرده و از آن حمایت کرد که در وزارت علوم هر سه این کارها انجام شده است.


وی ادامه داد: در این زمینه کارگاهی برگزار شده و همچنین تیم هایی که می توانند استاندارهای بین المللی مجلات را ارتقاء دهند دعوت شده اند و حمایت لازم نیز صورت می گیرد تا حضور مجلات علوم انسانی در عرصه بین المللی تقویت شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار