۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۴۸۶۵
Almasi

Sardar Allame - New 2


دکتر حجت الله الماسی دبیر کمیته انتخاب دانشجوی نمونه دانشگاه علامه در گفت‌وگو با عطنا درباره انتخاب دانشجوی نمونه گفت: نحوه انتخاب دانشجوی نمونه نسبت به دوره‌های قبل تغییراتی داشته و طبق دستورالعمل و معیارهایی که وزارت علوم برای کل کشور تعیین کرده است برگزار می‌شود و این آئین نامه کلی به صورت کشوری دیده شد که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت قرار دارد.


وی افزود: چهار حوزه در دستور العمل این برنامه گنجانده شده که شامل آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و شئونات دانشجویی می‌شود. در حوزه آموزشی معدل مقطع حال حاضر و مقطع قبل تحصیلی، مورد ارزیابی قرار می ‌گیرد و در مقطع دکتری، آزمون جامع، مدرک زبان و المپیادهای علمی و مسابقات آموزشی دانشجویان بررسی می شود.


الماسی با بیان این نکته که همایش‌های ملی و بین المللی در حوزه پژوهشی اهمیت بالایی دارند عنوان کرد: مقالات علمی پژوهشی‌ isi و isc ، طرح‌های پژوهشی، کتاب‌ها و ترجمه‌ها و اختراعات و ابداعات زمینه هایی هستند که دانشجویان باهم به رقابت می‌پردازند.


وی افزود: مواردی شامل فعالیت‌های‌ قرآنی، نهادهای دانشجویی، نهادهای نظارتی، ادبی هنری، ترجمه کتاب‌های فرهنگی و شرکت در جشنواره‌های فرهنگی مانند رویش از مواردی است که دانشجویان براساس سوابق خود در این زمینه ها مورد ارزیابی قرار می گیرند. در نهایت سوابق دانشجویان در حوزه شئونات دانشجویی طبق استعلام‌های انجام شده از دانشگاه بررسی می‌شود.


الماسی در خصوص شیوه ثبت نام و داوری اظهار داشت: دانشجویان به طور کلی از اوایل بهمن در سامانه‌ای که از طرف وزارت علوم طراحی شده بود‌ با‌ بارگزاری اطلاعات و مدارک ثبت نام خود را آغاز کردند و بعد از انجام این کار، سه کمیته فرهنگی، کمیته پژوهشی و در بخش آموزشی برای داوری شکل گرفت که در‌ سطح معاونین و مدیران و اساتید دانشگاه مدارک و سوابق ارسالی دانشجویلان را مورد ارزیابی قرار دادند.


الماسی تصریح کرد: بر اساس دستور العمل وزارت علوم دانشجویان امتیازاتی دریافت کردند و در نهایت‌ در حد دو برابر ظرفیت ما برای معرفی دانشجوی نمونه به وزارت خانه انتخاب شدند و از آن ها خواسته شد تا اصل مدارک‌شان را برای ما ارسال کنند و با اطلاعات هنگام ثبت نام تطبیق داده شد و داوری اولیه قبل از سال 95 انجام گرفت و تایید مدارک و بررسی نهایی هفته دوم فروردین در دبیرخانه انجام و ما سه دانشجوی دوره دکتری، دو دانشجو کارشناسی ارشد و یک دانشجوی کارشناسی به عنوان نمونه انتخاب کردیم.


او ادامه داد: دانشگاه علامه به عنوان دانشگاه سطح یک شناخته می شود و شش سهمیه برای معرفی دانشجوی در رقابت دانشجویان نمونه کشور‌ داریم و چون سال گذشته دانشجویان ما یک رتبه نمونه کشوری به دست آوردند یک سهمیه به دانشگاه ما اضافه شد. از هر مقطع دو نفر انتخاب شدند اما متاسفانه در مقطع کارشناسی دانشجویی نتوانست امتیاز لازم را به دست آورد و فقط یک نفر معرفی نماینده معرفی شد.


دبیر ستاد انتخاب دانشجوی نمونه دانشگاه علامه عنوان کرد: دانشجویان باید حداقل 60 امتیاز بدست می‌آوردند تا در سیر رقابت قرار گیرند و شرط اصلی حضور کسب حداقل امتیاز در تمام بخش‌ها بود. مثلا دانشجویی با نمره بالا در زمینه پژوهشی حتما باید حداقل نمره در زمینه فرهنگی را نیز به دست آورد تا مورد ارزیابی و داوری نهایی قرار گیرد.


الماسی با بیان این نکته که در دستورالعمل و داوری به به بحث فرهنگی خیلی تاکید شده است گفت: ضمن اعلام 6نفر دانشجوی نمونه شانزده نفر را در مقاطع مختلف تحصیلی به عنوان شایسته تقدیر معرفی کردیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه علامه با لوح تقدیر و جوایز ارزنده از دانشجویان تقدیر می کند و برگزیدگان مرحله ملی از مزایایی مانند فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکتری و فرصت تحصیل مقاطع بالاتر برخوردار می‌شوند. بیست و چهارمین دوره انتخابات دانشجوی نمونه دانشگاه علامه در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت ساعت ده صبح یکشنبه چهار اردیبهشت برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار