۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ۰۰:۳۴
کد خبر: ۳۳۷۴۸

رییس دانشگاه تهران با اشاره به شعار سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دانشگاه تهران برای تحقق شعار سال 95، توسعه پارک علم و فناوری و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین است.


دکتر محمود نیلی احمدآبادی افزود: یکی از طرح‌های مهم دانشگاه تهران توسعه پارک علم و فناوری در محدوده پردیس مرکزی و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و تعامل بیشتر با جامعه است. با اجرای طرح توسعه دانشگاه تهران در پردیس مرکزی و محور قرار گرفتن پارک علم و فناوری که طرحی مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران است،دانشگاه به سمت تحقق شعار سال حرکت کرده و این حرکت در نهایت باعث تغییر چهره شهر در منطقه مذکور می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه مبنای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد درون‌زا و فارغ از انحصار و رانت است،گفت: تحقق این امور بر پایه اقتصاد دانش بنیان شدنی است و توسعه پارک علم و فناوری در پردیس مرکزی یا پردیس کشاورزی و منابع طبیعی با تکیه بر تکنولوژی‌های پیشرفته و دانش بنیان یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و حرکت به سمت فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان است.


رییس دانشگاه تهران بر لزوم همکاری سایر نهادها برای اجرای طرح توسعه دانشگاه تاکید کرد و افزود: دانشگاه تهران سابقه خوبی در اجرای طرح‌های پژوهشی دارد اما برای اجرای طرح توسعه باید سایر نهادها به دانشگاه کمک کنند. البته قول‌های مساعدی از سوی معاون اول رییس جمهور،وزرای مختلف،وزارت بهداشت و علوم و... دریافت کرده‌ایم و امیدوارم این طرح در سال جاری آغاز شود.


نیلی در ادامه با اشاره به تعامل دانشگاه تهران با نهادهای خارج از دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه تهران دارای بهترین و گسترده ترین ارتباط سازمان یافته با نهادهای خارج از دانشگاه است.برای مثال دانشگاه تهران با وزارت نفت در زمینه پژوهش‌های مورد نیاز صنعتی در تعامل است. همچنین دارای دو موسسه مشترک با وزارت نیرو بوده و با شرکت مپنا، ایران خودرو، توانیر، ایمیدرو، وزارت راه و... همکاری می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار