۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ۰۰:۱۴
کد خبر: ۳۲۲۶۸
ertebatat

اولین همایش علمی ــ دانشجویی ارتباطات، با محوریت مطالعات رسانه های اجتماعی و ارتباطات و توسعه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا، این همایش با هدف بنیان گذاشتن سنتی نو در علوم ارتباطات ایران و همایش های این حوزه،  برگزار می شود. مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش، تا اول اردیبهشت 95 اعلام شده است. هفته آخر اردیبهشت ماه 95 نیز زمان برگزاری این همایش خواهد بود.



ضرورت، اهداف و برنامه ها


در سالهای اخیر برگزاری کنفرانسها و همایشهای علمی در رشته‌ های گوناگون به تدریج به سنتی بی‌ بدیل تبدیل شده‌است که اگر به‌ درستی و با رعایت موازین علمی انجام گیرد آثار و پیامدهای سودمندی برای دانشجویان، اساتید و حوزۀ ذیربط به دنبال خواهد داشت. اما بسیاری از آنچه که در سالهای اخیر با آن روبه‌ رو بوده‌ ایم همایشهایی بوده‌ اند که کمک چندانی به پیشرفت علمی و ایجاد شور و نشاط دانشجویی نکرده اند.


این در حالی است که همایشها باید شکوفاکنندۀ فضای علمی، ارتقای سطح دانش و مشوق دانشجویان و دانش آموختگان جهت مشارکت در تولید دانش باشند. از این رو در سالهای اخیر کم و بیش شاهد شکل‌ گیری همایشهای دانشجویی بوده‌ ایم که برگزاری آنها کاملا با مشارکت و مدیریت خود دانشجویان بوده است و نوعی مشارکت صددرصد دانشجویی در بستر چنین گردهمایی هایی شکل می گیرد. به عبارت دیگر اینگونه همایشها می تواند فرصتی مناسب برای دانشجویان به ویژه در مقاطع پایین تر جهت ارتقای روحیۀ علمی، پژوهشی و انتقادی و همچنین یادگیری نگارش مقالۀ علمی فراهم آورد.


حوزۀ علوم ارتباطات با آنکه یکی از پویاترین، به روزترین و تأثیرگذارترین حوزه های مطالعاتی در علوم انسانی چه در خارج و چه در داخل از ایران است، مورد غفلت واقع شده و همایشهای دانشجویی در این زمینه برگزار نشده است. آنچه در این مجال در پی دستیابی به آن هستیم بنیان گذاشتن سنتی نو در علوم ارتباطات ایران و همایشهای این حوزه است.



محورهای همایش


مطالعات رسانه های اجتماعی

  • رسانه های اجتماعی و تغییر الگوهای ارتباطی

  • رسانه های اجتماعی و آیندۀ روزنامه نگاری

  • رسانه های اجتماعی و سبک زندگی


ارتباطات و توسعه




  • ارتباطات و سلامت

  • ارتباطات و محیط زیست

  • ارتباطات و مطالعات جنسیت

  • و ساير محورهاي مرتبط با علوم ارتباطات


ملاحظات


- تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می توانند مقالات خود را به دبیرخانۀ همایش ارسال نمایند.

- از شرکت کنندگان در مقطع کارشناسی تقدیر ویژه به عمل خواهد آمد.


- گواهی شرکت در همایش به تمامی شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.


- گواهی پذیرش مقاله به تمامی مقالات پذیرفته شده اهدا خواهد شد.


- تمامی مقالات برگزیده در کتاب همایش به چاپ خواهد رسید.


لازم به ذکر است علاقمندان جهت ارسال آثار، می توانند مقالات خود را با پست الکترونیک همایش به نشانی comm.conf@atu.ac.ir ارسال کنند. اطلاعات تکمیلی نیز به زودی اعلام می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار