۲۸ دی ۱۴۰۰ ۱۴:۱۶
کد خبر: ۳۰۳۳۹۳

عطنا- کالج علمی، آموزشی و فرهنگی بیلین به مدیریت بهروز بیک بابائی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبائی و مدرس دانشگاه‌های تهران و ارومیه در مرکز رشد دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی در جهت تحقق سه هدف شروع به فعالیت کرده است.

فرهنگ بنایی است که مبین تمامی باورها، رفتارها، دانش‌ها، ارزش‌ها و مقاصدی است که شیوه‌ی زندگی هر ملت را مشخص می‌کند. از طریق فرهنگ است که اعضای جامعه می‌آموزند که چگونه بیندیشند و چگونه عمل کنند. کالج علمی، آموزشی و فرهنگی بیلین با تکیه بر کادری مجرب از اساتید دانشگاه علامه طباطبائی و دانش‌آموختگان نخبه‌ی جوان و با ارائه‌ی به‌روزترین متدهای آموزشی با بالاترین کیفیت در زمینه تولید محتوا، ساخت پادکست، برگزاری کارگاه‌های حرفه‌ای، نشر آثار تخصصی و نشر کتاب در پی این است که علاوه بر آموزش زبان مقصد به متقاضیان خویش، آنان را با فرهنگ زبان مورد مطالعه نیز پیوند دهد.

در این باره بهروز بیک بابائی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص اهداف این مجموعه گفت: نخستین هدف، تولید محتوا و نشر تخصصی در زمینه زبان، ادبیات، فرهنگ و تاریخ ترکان است، دومین هدف آموزش تخصصی با به‌کارگیری متدهای روز دنیا و گسترش عدالت آموزش زبان با بهترین کیفیت و حداقل هزینه است و نوآوری و اشتغال‌زایی برای اساتید و دانشجویان علامه طباطبائی هدف آخر محسوب می‌شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کالج علمی، آموزشی و فرهنگی بیلین در مرکز رشد دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی مستقر است، افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شد تا این مجموعه فعالیت خود را شروع کند اشتغال‌زایی برای دانشجویان بود، بسیاری از این افراد با قیمت‌های پایین در آموزشگاه‌ها تدریس می‌کردند که این موضوع در شأن دانشجویان نبود.

وی با اشاره به اینکه تولید محتوا بود با روش‌های نوین ازجمله پادکست، کتاب صوتی و مواردی از این دست، موضوعات مهمی است که به آن توجه ویژه‌ای داریم، عنوان کرد: در حال حاضر تمرکز در حوزه زبان ترکی است ولی به‌زودی بقیه زبان‌ها را نیز پوشش خواهیم داد. اکنون 6 کتاب برای ترجمه شروع شده و همچنین چند پادکست با کیفیت تولید شده است.

بیک بابائی ادامه داد: چندی پیش یک کتاب ترکی را یکی از دانشجویان به‌صورت صوتی خواند و آن را برای نویسنده کتاب فرستادم، به‌قدری کلمات و لهجه به‌خوبی ادا شده بود که این نویسنده فکر می‌کرد یک فرد ترک آن را خوانده است.

مدیر کالج علمی، آموزشی و فرهنگی بیلین با اشاره به اینکه 15 بهمن اولین کارگاه راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر آموزش زبان ترکی، فارسی و انگلیسی توسط دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی برای عامه مردم داریم و در تلاش هستیم علاوه بر آموزش عمومی زبان، کارگاه‌های تخصصی تربیت مدرس، ترجمه و آموزش‌های تخصصی نیز راه‌اندازی کنیم.

وی اظهار کرد: در آینده کارهای فاخر را در اکثر زبان‌ها انجام خواهیم داد، در حال حاضر به‌جز یک نفر که از دانشگاه تهران است، تمامی افراد فعال در این مجموعه از دانشگاه علامه طباطبائی هستند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در تلاش هستیم زبان فارسی را گسترش دهیم، افزود: کلیپ‌هایی در این مجموعه تهیه شده که در کشور ترکیه نیز بازدید داشته است، فارسی را برای برون‌مرزی کار می‌کنیم البته نیاز به یکسری تجهیزات داریم که امیدواریم دانشگاه در این رابطه نهایت همکاری را انجام دهد. چندی پیش با حمایت دانشگاه و دانشجویان در نمایشگاه مجازی آذربایجان غربی شرکت کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه تاکنون همکاری‌های خوبی داشته و اگر تجهیزات مهیا شود به‌زودی بسته‌های آموزشی نیاز فراهم خواهیم کرد، در این مسیر به‌تازگی قدم گذاشته‌ایم و آینده موفق و درخشانی برای آن متصور هستیم، البته تا همین چند وقت هم مخاطب قابل قبولی جذب کرده‌ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کالج علمی و آموزشی بیلین یا صفحه اینستاگرام این مجموعه مراجعه کنید.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
پر بازدیدها
آخرین اخبار