۰۲ دی ۱۴۰۰ ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۰۳۳۱۹

عطنا- در این مراسم دکتر عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه علامه‌طباطبایی، دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهشی، دکتر مهدی گودرزی، مدیر مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی و دکتر محمد بحرانی، عضو هیئت علمی گروه علوم محاسباتی نوین دانشکده آمار، ریاضی و رایانه سخرانی کردند.

دکتر معتمدی در این مراسم با بیان رئوس چشم انداز آیندۀ دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: این چشم انداز محصول هم اندیشی با مشاوران و همفکران بوده اما محورها و مفاد آن را اعضای هیئت علمی و روسای دانشکده ها خواهند نگاشت.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: اساس این چشم انداز بر «تحول علوم انسانی» استوار است و اساس این تحول «اسلامی کردن علوم انسانی» است. با توجه به اینکه هدف روشن است، چگونگی نیل به این هدف توسط اعضای هیئت علمی در قالب فرم های مشخصی نگاشته خواهد شد و دانشگاه، آن سند را که حاصل هم فکری اعضای هیئت علمی خود است را اجرایی خواهد کرد.

شعار دانشگاه علامه‌طباطبائی در سند راهبردی «مرجعیت علمی در علوم انسانی» است

دکتر معتمدی تاکید کرد: شعار دانشگاه علامه طباطبائی در سند راهبردی «مرجعیت علمی در علوم انسانی» است و در صورتی که اعضای هیئت علمی برنامه ای که خود به دانشگاه ارائه می کنند را اجرا کنند و هم افزایی رخ دهد، این هدف دسترس پذیر خواهد بود.

در ادامه این مراسم، دکتر دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهشی دانشگاه با اشاره به ضرورت کاربردی کردن علوم انسانی و دانش تولید شده درون دانشگاه بیان کرد: ما به پژوهش برای پژوهش احترام می گذاریم، اما تولید پژوهش محض و بنیادی بیشتر توسط کشورهای پیشرفته اجرایی می شود. بنابراین باید بخشی از پژوهش ها و دانش تولید شده توسط دانشگاه باید کاربردی و معطوف به حل مسئله باشد.

شعار دانشگاه علامه‌طباطبائی در سند راهبردی «مرجعیت علمی در علوم انسانی» است

وی در ادامه از راه اندازی و افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی در سال 1403 خبر داد و افزود: هم اکنون یک پارک علم و فناوری در حوزه علوم انسانی وجود دارد که متعلق به دانشگاه علم و فرهنگ است ولی ما در تلاشیم تا مجوز لازم برای احداث پارک علم و فناوری علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبائی را اخذ و آن را در سال 1403 افتتاح کنیم.

دکتر مهدی گودرزی، مدبر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه هم از اجرایی سازی طرح پایش و رصد ورودی های جدید کارشناسی دانشگاه خبرداد و گفت: زمانی که ورودی های جدید، استعدادسنجی نشده اند و ظرفیت کار تیمی آنها مشخص نشده است نمی توان از فارغ التحصیلان این رشته ها انتظار کارآفرینی داشت. بنابراین این مرکز برای اولین بار موفق به اجرایی کردن طرحی به صورت پایلوت جهت سنجش توانانی های دانشجویان ورودی جدید کارشناسی کرده است.

شعار دانشگاه علامه‌طباطبائی در سند راهبردی «مرجعیت علمی در علوم انسانی» است

وی گفت: هم اکنون 62درصد از ورودی های جدید، روحیه کار تیمی، انعطاف پذیری و نظم را ندارند، بنابراین باید در کنار تحصیل سرفصل های آموزشی دانشکده ها، باید برنامه های مشخصی در راستای توانمندسازی دانشجویان در حوزۀ مهارت های نرم داشت.

دکتر محمد بحرانی، عضو هیئت علمی دانشکده ریاضی، آمار و رایانه هم با موضوع کاربرد هوش مصنوعی در علوم محاسباتی به سخنرانی پرداخت و گفت: در این ارائه از تسری هوش مصنوعی به تمامی حوزه های علوم انسانی استفاده شده است. هم اکنون یکی از سرفصل های محوری تمامی حوزه های پژوهشی دنیا هوش مصنوعی است و علوم انسانی نیز از این فرآیند جدا نیست و به زودی بخش قابل توجهی از متون دانشگاهی حوزه علوم انسانی کشور با مسئله هوش مصنوعی مواجهه خواهد شد.

شعار دانشگاه علامه‌طباطبائی در سند راهبردی «مرجعیت علمی در علوم انسانی» است

گفتنی است، در این نشست از سامانۀ علم سنجی به منظور رصد و پایش فعالیت های علمی اساتید دانشکده های دانشگاه علامه طباطبائی و همچنین سامانه درخت واره تحول انسانی به منظور سهولت دسترسی یکپارچه به داده های علمی تولید شده در این دانشگاه رونمایی شد.

در پایان این مراسم، پژوهشگران برتر دانشگاهی و ملی دانشگاه مورد تقدیر قرار گرفتند که اسامی آنها به شرح زیر است:

دکتر محمدرضا صالحی راد، پژوهشگر برتر دانشکده آمار، ریاضی و رایانه

دکتر آزاده میرزایی، پژوهشگر برتر دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی

دکتر علی فریدزاد، پژوهشگر برتر دانشکده اقتصاد

دکتر روح اله محمدعلی نژاد عمران، پژوهشگر برتر دانشکده الهیات و معارف اسلامی

دکتر حبیب هنری، پژوهشگر برتر دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

دکتر امین جعفری، پژوهشگر برتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی

دکتر محمد عسگری، پژوهشگر برتر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

دکتر غلامرضا لطیفی، پژوهشگر برتر دانشکده علوم اجتماعی

دکتر عباس اسدی، پژوهشگر برتر دانشکده علوم ارتباطات

دکتر مقصود امیری، پژوهشگر برتر دانشکده مدیریت و حسابداری

دکتر ماندانا تیشه یار، پژوهشگر برتر موسسه آموزش عالی بیمه اکو

دکتر حمید حکیم، عضو هیئت علمی پژوهشی برتر واحدهای پژوهشی

دکتر میترا راه نجات، پژوهشگر برگزیده دبیرخانه دو سالانه کشورهای عضو اکو در حوزه اقتصاد

دکتر محمد دبیرمقدم، نظریه پرداز دانشگاه، عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی

دکتر رضامراد صحرائی، پژوهشگر برتر کشوری در گروه علوم انسانی، عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی

دکتر فریبرز درتاج، پژوهشگر معرفی شده به جشنواره پژوهشگران برگزیده وزارت علوم، عضو هیئت علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی

دکتر عباس عباس پور، پژوهشگر معرفی شده به جشنواره پژوهشگران برگزیده وزارت علوم، عضو هیئت علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی

همچنین از سیدقاسم خامسی، مسئول دفتر معاونت پژوهشی دانشگاه، رقیه اسدی، کارشناس مدیریت امور پژوهشی، اشرف فدائی، کارشناس برتر کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، دکتر نرگس سنائی، کارشناس برتر مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی، عبدالرضا گودرزی، کارشناس برتر مرکز چاپ و انتشارات، دکتر اکبر احمدی، کارشناس برتر واحدهای پژوهشی دانشگاه و محمد حاجلی، کارشناس برتر واحدهای پژوهشی دانشگاه به‌ عنوان کارشناسان برتر پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی تقدیر شد.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار