۱۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۵:۲۳
کد خبر: ۳۰۳۲۳۹

عطنا - هویت شهید گمنام دفن شده در دانشگاه علامه طباطبائی بر اساس آزمایشات دی ان ای مشخص شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام متعلق به « ابراهیم قائمی» است. به گزارش روابط عمومی دانشگاه، ستاد تکریم و استقبال از خانواده شهید « ابراهیم قائمی»، شهید گمنام آرمیده در مقبره شهدای دانشگاه علامه طباطبائی که به تازگی و پس از انجام آزمایش DNA، شناسایی شده است، با حضور هیئت رئیسه و برخی از مدیران حوزه ستادی دانشگاه تشکیل شد.

در این جلسه که بعد ازظهر امروز با محوریت تشکیل کمیته های ستاد استقبال از خانواده این شهید گرانقدر برگزار شد، دکتر عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی و رئیس اجرایی ستاد استقبال گفت: شناسایی هویت شهید آرمیده در این دانشگاه افتخاری است که نصیب همه دانشگاهیان این دانشگاه شده است و امیدوارم با برگزاری هر چه باشکوه تر برگزار کردن این مراسم، زمینه ادای دین به شهدای گرانقدر که جزو افتخارات ایران اسلامی هستند و خانواده آنها فراهم شود.

شناسایی هویت شهید گمنام دفن شده در دانشگاه علامه طباطبایی

در این جلسه، شرح وظایف کمیته های تشکیل شده و نحوه پیشبرد امور این کمیته ها با تعامل اعضا مشخص شد. این مراسم با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری منطقه 22، نیروی مقاومت سپاه پاسداران منطقه غرب تهران و تشکل های دانشجویی در روز 16 آذرماه سال جاری برگزار می شود.

گفتنی است، حجت الاسلام احمد ملکی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه دو مشهد مقدس و نیز سردار مجتبی غفورپور مشاور فرمانده سپاه امام رضا (ع) شامگاه سه شنبه نهم آذرماه با حضور در منزل والدین این شهید افتخار آفرین خبر شناسایی هویت فرزند شهیدشان را پس از 39 سال اعلام کردند.

فاطمه تقی آبادی مادر شهید در این دیدار ضمن شکرگذاری به درگاه ایزد منان گفت: وقتی فرزندم را باردار بودم خواب دیدم زنان سیاه پوش در خانه نشستن و گفتند ابراهیم فدای حسین شد، از خواب بیدار شدم خواب را با همسرم درمیان گذاشتم و به خاطر این خواب اسم فرزندم را ابراهیم گذاشتم.

علی اکبر قائمی پدر شهید ضمن ابراز خرسندی از اعلام این خبر افزود: شهید با این که ۱۷ سال سن داشت اما بزرگتر از سنش بود، افکار بلند داشت و دنبال آرمان امام راحل بود، فرزندم اعلام آمادگی کرد تا در دفاع از ایران اسلامی به همراه دوستانش درجبهه حضور یابد، من هم رضایت دادم که فرزندم در راه اسلام قدم بردارد.

شناسایی هویت شهید گمنام دفن شده در دانشگاه علامه طباطبایی

همچنین با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، والدین شهید قائمی برای نخستین بار، هفته آینده به زیارت مزار شهیدشان در دانشگاه علامه طباطبایی نائل می شوند.

 مراسم بزرگداشت شهید دفاع مقدس «ابراهیم قائمی» با حضور مسئولان، دانشجویان و خانواده این شهید حماسه آفرین 16 آذر روز دانشجو  برگزار می شود.

شهید ابراهیم قائمی، فرزند علی اکبر، متولد 1344 در نیشابور است که از طریق لشکر 5 نصر از مشهد به جبهه اعزام شد. او در دوم مرداد سال 1361 طی عملیات رمضان در آبادان به فیض شهادت نائل آمده بود. 

شناسایی هویت شهید گمنام دفن شده در دانشگاه علامه طباطبایی

این شهید 17 ساله در تیر ماه سال 1390 به همراه یک شهید گمنام دیگر با بدرقه باشکوه مردم و دانشجویان در دانشگاه علامه طباطبایی تهران به خاک سپرده شد. تصاویر به یادماندنی از تشییع بزرگ این شهدا یادآور ارادت مردم به همه شهدای دفاع مقدس است. با توجه به شناسایی مشخصات این شهید والامقام سنگ مزار شهید به زودی تغییر خواهد کرد.

شناسایی هویت شهید گمنام دفن شده در دانشگاه علامه طباطبایی

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار