۳۰ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۵۰
کد خبر: ۳۰۳۱۹۸

عطنا - معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در اطلاعیه ای، دستور العمل از سرگیری تدریجی آموزش حضوری در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش عطنا، این دستورالعمل مختص دانشجویان مقطع کارشناسی رشته علوم ورزشی ورودی های 1399 و 1400 و دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال های 1399 و 1400 می باشد.

در این اطلاعیه آمده است: طی دو سال اخیر که جهان در لایه ­های گوناگون درگیر ویروس کرونا بوده، نهاد آموزش در دانشگاه­ها نیز از این همه ­گیری متاثر شده و با چالش­ها و تغییرات بنیادین در نحوه ارائه آموزش، روبرو بوده است.

گذر از یادگیری سنتی حضوری به آموزش آنلاین تجربه کاملا متفاوتی برای دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان بوده و یادگیری آنلاین و آموزش مجازی به دارویی برای این همه گیری بی ­سابقه تبدیل شد.

با این حال در کنار مزایای یادگیری الکترونیک، همچون کاهش هزینه های یادگیری و هزینه های جانبی در دانشگاه­ها، توسعه زیر ساخت­ های دانشگاهی، تقویت مهارت­ های دیجیتالی دانشجویان، افزایش ظرفیت کلاس­ ها در جهت کاهش مشکلات ناشی از کمبود اعضاء هیت علمی و ...، بزرگرین مشکل دانشگاه­ها در آموزش مجازی، مسئله حضور و تاثیر حضور در ایجاد ارتباط دوسویه استاد و دانشجو، دانشجو با دانشجو در جهت افزایش کیفیت آموزشی و استفاده از امکانات دانشگاه­ها می باشد.

با توجه به ایجاد ایمنی نسبی به دنبال گسترش واکسیناسیون در جامعه و در بین دانشگاهیان از شهریور ماه سال 1400 و به استناد گزارش­ ها و بخشنامه ­های مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دستور ریاست محترم جمهوری در نودویکمین جلسه ستاد ملی کرونا مبنی بر وظایف دانشگاه­ها در خصوص از سرگیری حضوری آموزش که قبلا توسط معاونت آموزشی برای دانشکده­ ها ارسال شده و همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در هیات رئیسه دانشگاه در آبان ماه 1400، موضوع از سرگیری تدریجی آموزش حضوری با در نظر گرفتن شرایط و ملاحظات مندرج در این دستورالعمل اجرا می­ گردد.

دامنه شمول دستورالعمل:

اجرای این دستورالعمل شامل گروه های هدف ذیل می­ گردد؛

1. دانشجویان مقطع کارشناسی رشته علوم ورزشی ورودی های 1399 و 1400
2. دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال 1399
3. دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال 1400

زمان اجرایی شدن دستورالعمل:
شروع کلاس ­های حضوری گروه­های هدف از هفته اول آذر ماه سال 1400 (ششم آذر ماه) تعیین می­ گردد.

ملاحظات دستورالعمل

1. مهم­ترین چالش در برگزاری کلاس ­ها به صورت حضوری، ارائه تسهیلات رفاهی و خوابگاهی به دانشجویان غیربومی گروه­های هدف می­ باشد، بر اساس گزارش مرکز یادگیری الکترونیک و معاونت دانشجویی دانشگاه در خصوص تعداد دانشجویان غیر بومی و  ظرفیت خوابگاه­ های موجود، امکان اسکان در خوابگاه برای دانشجویان غیر بومی در شرایط کرونا و با در نظر گرفتن پروتکل­ های بهداشتی فراهم می ­باشد.

دستورالعمل آموزش حضوری در نیمسال جاری اعلام شد

2. واکسیناسیون کامل (هر دو دوز) دانشجویان گروه ­های هدف و اساتید از ضروری­ ترین الزمات اجرایی شدن این طرح بوده که طبق تصمیمات هیات رئیسه اجرای واکسیناسیون اساتید و دانشجویان مذکور در اولویت کاری قرار گرفته و طبق گزارش مورخ 11/08/1400 مرکز یادگیری الکترونیک، واکسیناسیون از تاریخ 30 مهر ماه تا 5 آبان ماه 1400 به شرح ذیل اجرا شده است.

تعداد اساتید پاسخگو به پرسشنامه خوداظهاری: 1029 نفر

اساتیدی که واکسن دریافت کرده‌اند: 958 نفر، معادل  93%

اساتیدی که واکسن دریافت نکرده‌اند: 71 نفر معادل 7%

اساتیدی که دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند: 700 نفر معادل 68%

اساتیدی که یک دوز واکسن را ترزیق کرده‌اند: 258 نفر معادل 25%

تعداد دانشجوی پاسخگو به پرسشنامه خوداظهاری: 8688 نفر

دانشجویانی که واکسن دریافت کرده‌اند: 7632 نفر معادل 88%

دانشجویانی که واکسن دریافت نکرده‌اند: 1056 نفر معادل 12%

دانشجویانی که دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند: 4881 نفر معادل 56%

دانشجویانی که یک دوز واکسن را ترزیق کرده‌اند: 2751 نفر معادل 36%

مواد دستورالعمل:

ماده 1: به منظور افزایش کیفیت آموزشی و جلوگیری از پراکندگی و تکثر، تعداد دانشجویان متناسب با ظرفیت کلاس­ها در نظر گرفته شود.

ماده 2: انجام کامل واکسیناسیون مورد تایید وزارت بهداشت و رعایت تمامی پروتکل­ های بهداشتی مشروحه ذیل در جهت تامین شرایط بهداشتی حضور اساتید و دانشجویان الزامی می باشد:

· بازبینی کامل تجهیزات آموزشی کلاس­ها

· استفاده از ماسک­ های استاندارد

· رعایت فاصله­ گذاری اجتماعی

· ضدعفونی کامل محیط­ های آموزشی و کلاس ­های درس

· تهویه مطبوع کلاس­ ها و فضاهای عمومی

تبصره: مسئولیت نظارت بر رعایت پروتکل­ های بهداشتی و تامین اقلام بهداشتی بر عهده معاونت دانشجویی و مرکز بهداشت و درمان دانشگاه خواهد بود.

ماده 3: دانشجویان مقاطع کارشناسی­ ارشد و دکتری که در مرحله تدوین و تصویب پروپزال، پایان­ نامه و رساله می­ باشند به صورت دوره­ ای و  هتلینگ، با توجه به ظرفیت باقیمانده خوابگاه­ ها و حسب مقررات معاونت دانشجویی اسکان داده می­ شوند و امکان حضور در فضاهای آموزشی دانشگاه برای ایشان فراهم می­ گردد.

ماده 4: دانشجویان غیرایرانی گروه­های هدف نیز در صورت واکسیناسیون کامل در خوابگاه­ ها اسکان داده خواهند شد و می­ توانند از آموزش حضوری بهره ­مند شوند.

ماده 5: جلسات دفاع از رساله­ های دکتری به صورت حضوری خواهد بود.

ماده 6: جلسات دفاع از پایان نامه­ های مقطع کارشناسی­ ارشد به صورت حضوری خواهد بود.

ماده 7:  اعضاء هیات علمی در دانشکده­ های محل خدمت خود، حسب حکم کارگزینی (تمام وقت و تمام وقت ویژه) حضور مستمر داشته باشند.

ماده 8: برگزاری آزمون جامع در نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 مقطع دکتری به صورت حضوری خواهد بود .

ماده 9:  برگزاری آزمون­ های پایانی دانشجویان گروه­های هدف به صورت حضوری خواهد بود.

ماده 10:  کلاس ها و امتحانات سایر دانشجویانی که مشمول این دستورالعمل نشده ­اند، کماکان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

ماده 11: در صورت تقاضا برای برگزاری برخی از کلاس ها در  کلیه مقاطع تحصیلی به صورت حضوری حسب اعلام رئیس دانشکده، با تایید و موافقت معاونت آموزشی دانشگاه امکان پذیر خواهد بود.

ماده 12:  کلیه جلسات مربوط به شوراها، گروه­های آموزشی،  جلسات کمیسیون موارد خاص و ... در سطح دانشکده­ ها و دانشگاه­ ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

ماده 13: با توجه به شرایط متغیر اپیدمی کرونا، تصمیم ­گیری در خصوص هر گونه شرایط ویژه و بحرانی و تغییر در مندرجات این دستورالعمل در معاونت آموزشی دانشگاه بررسی خواهد شد.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار