۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۰۵۳۴
ترجمه کامل
نخستین مدرسه بین‌المللی نوروزی ترجمه در ایران در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی دانشگاه علامه طباطبایی (عطنا)، دانشگاه علامه طباطبایی با کمک گروه مترجمی زبان فرانسه و انجمن علمی هنر و ادبیات تطبیقی ایران و همکاری دانشکده زبان و ادبیات فارسی، مدرسه بین‌المللی نوروزی ترجمه را برای نخستین بار در دانشگاه‌های ایران برگزار می‌کند.

روح‌اله رضاپور، دبیر علمی و اجرایی مدرسه بین‌المللی نوروزی ترجمه با اشاره به دوره نخست مدرسه بین المللی نوروزی ترجمه در دانشگاه‌های ایران در خصوص این برگزاری این برنامه تاکید کرد: در این مدرسه بین‌المللی ۹ استاد برجسته از گروه فرانسه دانشگاه‌های مختلف دنیا، ایتالیا، فنلاند، روسیه، کانادا، چین، کره جنوبی و آلمان حضور دارند. 19 سخنران برجسته در این مدرسه به ایراد سخن خواهند پرداخت و علاوه بر اساتید دانشگاه‌های معروف خارجی، اساتید برجسته داخلی از دانشگاه‌های‌ علامه طباطبائی،شهید بهشتی و آزاد اسلامی در این مدرسه حضور دارند.

دبیر علمی این مدرسه بین المللی درباره جزییات برنامه‌ها عنوان کرد: روز اول این مدرسه با محور اهمیت زبان فارسی با حضور اساتید نامور و برجسته ایرانی و خارجی به زبان فارسی برگزار می‌شود.

بر مبنای جزییاتی که روح‌اله رضاپور در این خصوص مطرح کرده، قرار است در روز نخست (۷ فروردین سال ۱۴۰۰) میرجلال‌الدین کزازی از ایران، جلال خالقی مطلق از هامبورگ آلمان و بهمن نامور مطلق، رئیس فرهنگستان هنر در مورد اسطوره‌‌شناسی و شاهنامه به ایراد سخن بپردازند‌. محمدرضا حاجی آقا بابائی و علیرضا منوچهریان نیز در ادامه برنامه روز نخست در مورد تاثیر ادبیات فرانسه در فارسی سخنرانی می‌کنند. همچنین کارگاه‌های بعدی این مدرسه از ۸ فروردین صبح و عصر با حضور استادان ایتالیا و کانادا آغاز و  تا 10 فروردین سال 1400 برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود حضور در این مدرسه رایگان است و علاقه‌مندان به دریافت گواهی حضور، می‌توانند فرم ثبت‌نام خود را به آدرس ایمیل madressefrancaise@gmail.com ارسال کنند. فرم ثبت نام از طریق لینک مربوطه قابل دسترس است.

مدرسه بین المللی ترجمه

مدرسه بین المللی ترجمه

مدرسه بین المللی ترجمه

مدرسه بین المللی ترجمه

مدرسه بین المللی ترجمه

مدرسه بین المللی ترجمه

مدرسه بین المللی ترجمه

برنامه نوروزی دانشگاه علامه طباطبائی درباره شعر و ادب ایران 


همچنین در برنامه دیگری، کانون شعر و ادب و کانون کتاب و کتابخوانی دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری مدرسه گفتاورد قرار است در 20 جلسه نوروزی به تفرجی در شعر و ادب ایران از منظر ادبیات، فرهنگ و سیاست با ارائه اساتید ادبیات و علوم انسانی بپردازد. این برنامه در ۲ بخش زیر از ساعت 14 تا 17:30 از 3 تا 12 فروردین سال 1400 برگزار می‌شود.

  • نظم: شاهنامه فردوسی، دیوان حافظ، مثنوی معنوی، منطق الطیر عطار، خمسه نظامی، بوستان سعدی (3 تا 7 فروردین 1400)

  • نثر: تاریخ بیهقی، کلیله و دمنه، قابوس نامه، هزار و یک شب، گلستان سعدی، سیاست نامه (۸ تا ۱۲ فروردین 1400)


هزینه شرکت در دوره: ۲۰۰ هزار تومان که با تخفیف ویژه برای دانشجویان سراسر کشور: ۱۵۰ هزار تومان و دانشجویان دانشگاه علامه: ۹۰ هزار تومان و اعضای شورای مرکزی کانون‌ها: ۷۰ هزار تومان در نظرگرفته شده است. علاقه‌مندان برای ثبت نام با ارسال پیام به ۰۹۳۸۴۴۰۸۷۸۶می‌توانند ثبت نام خود را نهایی کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار