۰۳ تير ۱۳۹۹ ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۹۵۸۲۵
جمشید پژویان

معاون اول رئیس جمهوری در پیامی درگذشت عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی و چهره اقتصادی کشور مرحوم جمشید پژویان را تسلیت گفت و از خداوند برای آن مرحوم غفران و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد.





به گزارش عطنا، پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری روز سه‌شنبه در پیامی درگذشت چهره اقتصادی کشور مرحوم جمشید پژویان را به دانشجویان، همکاران و خانواده وی تسلیت گفت و اظهار داشت: درگذشت چهره اقتصادی کشور مرحوم جناب جمشید پژویان موجب تاسف و تاثر شد.


معاون اول رئیس جمهوری بیان داشت: مصیبت فقدان این استاد اقتصاد دانشگاه را به دانشجویان، همکاران و بستگان به ویژه خانواده وی صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسئلت دارم.


گفتنی استف جمشید پژویان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا ۱۰ روز در بیمارستان بستری بود که در نهایت دارفانی را وداع گفت.


وی در ابتدای دولت دهم با تاسیس شورای رقابت، ریاست این شورا را برعهده داشت. در سال های اخیر پژویان دبیر اقتصاد مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. او از سال ۱۳۷۳ تاکنون استاد اقتصاد دانشگاه بود و در دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می کرد.


رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات کاربردی علوم بانکی و اقتصاد شهری بانک شهر از مرداد سال۱۳۹۳ تا شهریور ۱۳۹۴، مدیر قطب علمی «اقتصاد توسعه با تأکید بر اقتصاد ایران» (از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸)  از دیگر سوابق کاری وی است.


جمشید پژویان متولد ۲۵ تیر ۱۳۲۴ در سنندج، اقتصاددان ایرانی، دوره کارشناسی اقتصاد را در دانشگاه تهران (۱۳۴۹) و دوره کارشناسی ارشد (۱۳۵۴) و دکتری (۱۳۵۷) اقتصاد را در دانشگاه ایالتی یوتا گذرانده بود.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار