۰۳ تير ۱۳۹۹ ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۹۵۷۹۱
مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات

مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع، مدیران و جمعی از کارشناسان این معاونت برگزار شد.


به گزارش عطنا، طی این مراسم، از زحمات آناهیتا مصطفوی، رئیس سابق این مرکز تشکر و قدردانی و حجت‌الله الماسی به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد.


غلامعلی کارگر، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه‌طباطبائی در ابتدای این مراسم طی سخنانی گفت: در قرن جدید، مدیریت مانند انجام بازی شطرنج است. یعنی فرد مدیر باید همزمان ساماندهی، کنترل و ارزیابی داشته باشد و در نهایت از اقدامات صورت گرفته، بازخورد داشته باشد.


او ادامه داد: مدیر موفق باید در کارمندانش انگیزه ایجاد کند تا آنها شوق و ذوق کافی برای رسیدن به اهداف و توسعۀ بیشتر را داشته باشند. در دانشگاه ها چون ما با افراد فرهیخته و اندیشمند سر و کار داریم از مدیرها انتظار رهبری وجود دارد. بنابراین جا به جایی مدیرها نشانۀ بی کفایتی یا ضعف کسی نیست، بلکه ایجاد نوعی انگیزه مضاعف و تنوع است.



کارگر در ادامه اظهار کرد: در مدتی که به عنوان معاون توسعه و مدیریت منابع مشغول هستم، از مهندس مصطفوی، درس متانت، تحمل، صبر و همراهی گرفتم.


این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه هر مدیری باید بتواند خودش را با شرایط موجود وفق دهد، بیان کرد: مدیران باید به کارکنان فرصت های لازم را بدهند و بخشی از اختیارات را هم تفویض کنند. ما دنبال تغییر و تحول در پست ها و افراد نیستیم بلکه در پی تغییر و تحول در رفتارها و نوع دید و منش خود هستیم.


به گفتۀ وی، معاونت توسعه و مدیریت منابع، «معاونتی پاسخگو» است و باید در آن «فرهنگ سازمانی» که وجود دارد، تقویت شود.


کارگر، اخلاق خوب، روی باز و مسئولیت‌پذیری را از جمله ویژگی های کارکنان این معاونت دانست و تاکید کرد: چه اشکالی دارد هرجا مرتکب اشتباهی شدیم، معذرت خواهی کنیم و مسئولیت آن را بپذیریم.



معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه آموزش عالی دنیا به سمت «آموزش‌های آنلاین» پیش می‌رود، گفت: این اتفاق باعث شده، این امور روی تخصص شما کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات بچرخد. شما باید جایگاه مهم خود را ببینید و انگیزۀ مضاعفی داشته باشید. به عبارت دیگر، دانشگاه روی تخصص، شیوه، روش و منش شما کارشناسان فناوری تمرکز کرده است.


وی در پایان با اشاره به آمار بالای استقبال دانشجویان از کلاس های آنلاین این دانشگاه گفت: استقبال بالای دانشجویان از حضور در کلاس های آنلاین، نشان‌دهندۀ موفقیت این واحد و سایر واحدها و معاونت‌ها و در کل دانشگاه علامه‌طباطبائی بوده است.



در ادامه این مراسم، آناهیتا مصطفوی، رئیس سابق مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات ضمن تشکر از رئیس دانشگاه، مدیران و کارشناسان این واحد طی همراهی‌هایی که در زمان مدیریت وی داشتند، گفت: به نظر من این مرکز باید به صورت تخصصی آسیب شناسی شود. اگر مشکلاتی در این مرکز وجود دارد باید مدیریت جدید در پی رفع آنها باشد.


وی در ادامه گفت: مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات باید یک «واحد سیاست‌گذار» در مباحث فنی باشد که این امر هنر مدیر جدید را می طلبد.


در ادامه مراسم، حجت الله الماسی، سرپرست جدید مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات طی سخنانی گفت: اگر در زمان حاضر، نام دانشگاه علامه طباطبائی در زمینۀ آموزش‌های آنلاین سر زبان‌ها افتاده است، بخشی از آن به خاطر همت والای کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه است.



وی با اشاره به اینکه پذیرش مسئولیت بار سنگینی دارد، تصریح کرد: هدف مهم همۀ ما، باید پیش بردن اهداف اصلی دانشگاه باشد. محیط کار ما، محیطی فرهنگی است و ما با تعلیم و تربیت سر و کار داریم. اگر ما در راه رسیدن به این هدف تلاش کنیم، ذخیرۀ آخرت و البته خوش‌نامی ما هم خواهد شد.


الماسی در پایان گفت که مرکزی فناوری اطلاعات و ارتباطات با حفظ هویت، استقلال و اعتبار خود در مسیر اهداف والای دانشگاه قدم بر می‌دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار