۰۴ خرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۲۷
کد خبر: ۲۹۵۱۴۴
آیین رونمایی از کارگروه علمی بررسی آسیب‌های پساکرونا در دانشگاه علامه‌طباطبائی

طی مراسمی با حضور سردار ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی و سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، مجتبی زارعی، رئیس بسیج اساتید کشور، مهدی واحدی، رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی و جمعی از صاحب‌نظران این حوزه از کارگروه علمی بررسی آسیب‌های پساکرونا با «رعایت نکات بهداشتی» رونمایی شد.


به گزارش عطنا، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در این آیین با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و تبریک عید سعید فطر، گفت: امیدواریم گامی که قرار است با همکاری بسیج دانشگاهی برداشته شود، بتواند سنگ بنای ماندگار ارتقای فعالیت‌های دانشگاهی باشد. بسیار خوشحالیم که در این دانشگاه بنای دو پایه ای گذاشته شد که  از تلاقی این دو پایه، امروز شاهد شکل گیری این رویداد جدید هستیم.


وی ادامه داد: نخست اینکه در دانشگاه علامه طباطبائی، تا قبل از این دوره مدیریتی، سازمان بسیج اساتید وجود خارجی نداشت ولی اکنون نه تنها بسیج اساتید وجود دارد، بلکه یک چهارم استادان دانشگاه عضو فعال این سازمان در زمینه های علمی و فرهنگی هستند و این برای ما بسیار با ارزش است. همچنین پایه دوم، وارد شدن دانشگاه به حوزه علم نافع و حل مسئله است. ما در این دوره شاهد ورود استادان و حوزه های پژوهشی دانشگاه به کارهایی بودیم که با کارهای متعارف در حوزه فعالیت های دانشگاهی اندکی فاصله داشت. ما شاهد آن هستیم که خوشه های مشورتی برای حوزه های اجرا شکل گرفته و استادان با همکاری دانشجویان کارهای پژوهشی می کنند و راه‌حل‌هایی به دستگاه های اجرایی ارائه می دهند که هرگاه به آنها توجه شد، گشایش های جدی در مسائل کشوری حاصل شده است.


سلیمی با بیان اینکه پس از هجوم بیماری به کشور، استادان ما فعال شدند و تاکنون 14 پروژه پژوهشی جدی در این زمینه ارائه کرده اند، افزود: در دو خوشه مشورتی در حوزه مسائل پولی بانکی و رسانه نیز گزارش های بسیار خوبی را ارائه کردند که هم در شورای پول و اعتبار هم در هیئت دولت مورد توجه قرار گرفته است. امیدواریم پیشنهادهای اجرایی آنها بتواند حلال پاره ای از مشکلات موجود جامعه باشد.


 وی عنوان کرد: علت حضور ما در اینجا به نوعی از به هم رسیدن این دو پایه و دو خطی است که اکنون آغاز شده است. استادان در حوزه بسیج اساتید، وارد حوزۀ یافتن راه‌حل علمی برای یک مشکل جدی که در حال حاضر در جامعه ما وجود دارد، شده اند. با راه اندازی این کارگروه و با موقعیتی که اکنون دانشگاه و بسیج اساتید پیدا کرده است و سخن آنها در حوزه های اجرایی، مقننه و قضائیه خریدار دارد، می توانیم وارد حوزه های مطالعاتی کاربردی در زمینه علوم اجتماعی و حل پاره ای از مشکلات بنیادین کشور شویم.


رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در پایان سخنان خود اعلام کرد: ما از انجام کارهای جدی در حوزه های علوم انسانی و علوم اجتماعی و کارهای علمی معطوف به حل مسائل کشور پشتیبانی می کنیم. دانشگاه از هر کار و قدمی که استادان می خواهند در این زمینه ها بردارند پشتیبانی خواهد کرد، به این امید که بنیان مرسوسی برای حل علمی و بنیادین پاره ای از مسائل کشور گذاشته شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار