۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ۰۲:۱۸
کد خبر: ۲۹۳۹۳۹
تیم دانشجویی optimism

تیم دانشجویی optimism متشکل از دانشجویان دغدغه‌مند و فعال حوزه سلامت روان از دانشگاه های علامه طباطبائی، خوارزمی، الزهرا و علم و فرهنگ از تاریخ ۷ اسفند ۹۸ شروع به تولید محتوای علمی و فرهنگی در قالب متن، فایل صوتی و تصویری، معرفی کتاب و فیلم، تمرین های ورزشی با محوریت «سلامت روان» در شرایط شیوع ویروس کرونا و تنش های موجود با تمرکز بر بهداشت سلامت روان پرداخته است. این تیم تا حال حاضر بیش از ۴۰ فایل صوتی علمی و انگیزشی و همچنین ۱۵ فایل تصویری و چندین محتوای اینفوگرافی، معرفی فیلم و کتاب تولید و انتشار داده که با استقبال مواجه شده است.
به گزارش عطنا، مخاطبان این تیم، عموم افراد جامعه هستند که در این شرایط، مسائلی را تجربه می‌کنند که گروه optimism هدفمندانه مباحثی چون، مدیریت تنش و خطاهای شناختی موجود، حوزه کودک و نوجوان، روابط والد فرزندی، روابط زوجین، امنیت روانی سالمندان، مدیریت شرایط و تبدیل چالش به فرصت و مدیریت اشتغال را مورد توجه و تمرکز خود قرار داده است.


این تیم دانشجویی با برگزاری چندین لایو آموزشی و روانشناختی با موضوعاتی چون حوزه مدیریت شرایط، خانواده، شغلی و سوگ توسط استادانی چون دکتر محسن محمدی(استاد دانشگاه علامه طباطبائی)، میرسعید جعفری(عضو هیئت علمی دانشگاه)، عبدالرحیم کسائی(هیئت علمی دانشگاه خوارزمی)، مهدی خاص محمدی(استاد دانشگاه علامه طباطبائی)، شروین سیار(مدرس مهارت های فردی، کارشناس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) برگزار کرده است.
در آستانه سال ۹۹ و پررنگ شدن نقش قرنطینه تیم optimism با دعوت نمایندگانی از استان های سراسر کشور و همچنین کشورهای خارجی، ویدئویی به همت این تیم برای دعوت به «در خانه ماندن» تهیه شد. همچنین با تدارک ویژه‌برنامه‌های نوروزی در فضای اینسناگرام و تلگرام سعی بر تسهیل این ایام شد که در روز ۱۳ به‌در مسابقه ۱۳ به‌در کرونایی برگزار شد و طی آن از خانواده ها دعوت شد که در خانه هایشان بمانند.
در اقدام دیگر، این تیم دانشجویی، جشن نیمه شعبان امسال را متفاوت تر از سال های قبل برگزار کرد. به همین منظور، بسته های نذری که هدیه ای از طرف امام رضا(ع) و قلب های پرمهر اعضا بود به کادر درمانی بیمارستان خورشید اصفهان اهدا شد.


گفتنی است، تولید و بارگذاری مطالب تولیدی این تیم تا پایان بحران کرونا ادامه خواهد داشت تا به همت خود به عنوان دانشجویان روان شناسی قدمی در راستای آرامش و سلامت روان افراد جامعه و جلوگیری از تنش های احتمالی برداشته باشند.
بر این اساس، هستۀ مرکزی این طرح متشکل از مهلا دشتی، کارشناسی ارشد مشاوره دانشگاه خوارزمی و دبیر انجمن علمی دانشجویی مشاوره، زینب خواجوند جعفری، کارشناسی مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر انجمن علمی دانشجویی مشاوره، فاطمه دولتی، کارشناسی روانشناسی دانشگاه الزهرا و دبیر انجمن علمی دانشجویی روانشناسی، فاطمه سادات محسنی پور، کارشناسی مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی و عضو شورای مرکزی انجمن علمی مشاوره و عرفان نورمحمدی، کارشناسی روانشناسی دانشگاه علم و فرهنگ هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار