۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۹۳۶۶۶
آموزش آنلاین

سایت شرح وقایع آموزش عالی (The Chronicle of Higher Education)، بررسی اخیری از طرف انجمن کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکایی (AAC&U) و موسسه تجزیه و تحلیل هزینه‌های فعالیت برای آموزش عالی روسای کالج های آمریکا (285 مورد بررسی، 142 پاسخ، در اواخر ماه مارس) را منتشر کرده است. این بررسی درباره انتظار روسای دانشگاه ها از تاثیر ویروس کوید-19 بر موسسه آموزشیشان است. در این بررسی اکثر مدیران دانشگاه ها نگاه خوشبینانه ای به برگزاری کلاس های حضوری در دوره پاییز 2020 دارند.


در حالی که اکثر پاسخ دهندگان، یعنی64 درصد، نمونه انتخابی خوش‌بینند که در ترم پاییز کلاس‌ها فیزیکی برگزار شود، اما 36 درصد دیگر معتقدند اختلالات جدی حتی در ترم پاییز وجود دارد و به همین تعداد نیز امکانات آموزش آنلاین برای پاییز درنظر گرفتند. حتی رئیس یک دانشگاه تا جایی پیش رفته است که پیش بینی می کند، پردیس دانشگاهی او برای کل سال 2021 به صورت مجازی برگزار شود.


این گزارش، پاسخی 4مرحله ای به تاثیر ویروس کرونا بر آموزش عالی را شرح داده است و در انتها به این نکته اشاره می کند که ترم پاییز 2020 همچنان دچار آشفتگی خواهد بود.


بنابراین، آنچه روشن است این است که این موضوع بعید است که ترم پاییز 2020 به حالت عادی برگزار شود و شواهد نشان می دهد که ترم پاییز نیز به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می شود. حتی برای مدارسی که امکان برگزاری دوره پاییز خود به صورت آنلاین را دارند، در صورت شروع موج دوم دوره اوج کوید-19 باید دوره های خود را از حضوری به دوره آنلاین منتقل کنند.


همچنین می توان از روش های ترکیبی استفاده کرد، به این صورت که سخنرانی های بزرگ مقدماتی به صورت آنلاین ارائه شود، در حالی که دوره های کوچک تری که در سطح بالاتری قرار دارند به صورت حضوری ارائه شوند. این روش می تواند به عنوان روشی برای به حداقل رساندن افرادی که در یک فضای محدود و بسته دور هم جمع می شوند، مورد استفاده قرار بگیرد. به عبارت دیگر آموزشگاه ها باید برای برگزاری جلسات آنلاین آماده باشند و امکان تطبیق سریع از یک روش به روشی دیگر را داشته باشند.


با توجه به مواد فوق، پاییز 2020، زمانی خواهد بود که موسسات آموزشی باید چشم انداز برگزاری دوره های آموزشی آنلاین را برای خود در نظر بگیرند. همچنین دانشجویان نیز باید انتظار هزینه های متفاوتی را برای ثبت نام و پرداخت شهریه دوره های خود در نظر بگیرند. همۀ اینها باعث می شود که به طور کلی یک دوره آشفتگی مالی برای آموزش عالی، اتفاق بیفتد.



فازهای چندگانه پاسخ آموزش عالی به کوید 19


فاز اول: انقال سریع به دوره آموزشی و یادگیری از راه دور (فوریه-مارچ 2020)

آمریکای شمالی و بسیاری از مناطق دیگر، در طول مدت 3تا 4 هفته، به طور کامل و با اتکا به فیلم های ویدیویی همزمان به دوره آموزش از راه دور روی آوردند (برای مثال: زوم، ام اس تیمز، گوگل میت)

فاز دوم: اضاف کردن اصول (آپریل- جولای 2020)

موسسات باید اصولی را به دوره انتقالی اضطراری خود بیفزایند: مانند رهیابی دوره، دسترسی برابر که شامل عدم دسترسی به کامپیوتر قابل اطمینان و پهنای باند است، حمایت از دانش آموزانی که دارای ناتوانی هستند، صداقت و تمامیت دانشگاهی نیز مورد نظر است.


فاز سوم: انتقال طولانی مدت در طول دوره آشفتگی (آگوست- دسامبر 2020)

موسسات باید برای حمایت از دانشجویان در طول یک دوره کامل آماده باشند، همچنین باید در طی برگزاری دوره حضوری نیز، آماده برگزاری دوره آنلاین باشند.


فاز چهارم: هنجارهای جدید در حال ظهور(2021 به بعد)

اتخاذ سطوح ناشناخته آموزش آنلاین در حالت عادی جدید که احتمالا برای بعد از سال 2020 می شود.

موسسات باید زیر ساخت های جدیدی را برای آموزش آنلاین به کار بگیرند- مانند تکنولوژی و پشتیبانی و پشتیبانی قابل اطمینان از دانش آموزان

بنابراین طبق این پژوهش، موسسات شخصی ممکن است در بعضی موارد کلاس های حضوری را از سر بگیرند (مثلاً بخش هایی از دوره های کوچک) اما سایر موارد (مانند کلاس های بزرگ سخنرانی)، یا ممکن است به صورت چهره به چهره شروع شده و سپس به صورت آنلاین و یا قابل جایگزین به کار خود ادامه دهند. با این وجود، چندین گزینه ترکیبی وجود دارد که از طریق آن ممکن است از سرگیری برخی کلاس ها حضوری باشد و بسیاری از کلاس ها همچنان از راه دور برگزار شوند.


آنچه توصیف می شود، این است که تا اواخر ماه مارس، دو تن از پنج رئیس دانشگاه کالج ایالات متحده این اعتقاد را داشتند که برگزاری کلاس ها به صورت حضوری در پاییز 2020 عملی نخواهد شد و امروز تعداد روسایی که به این نتیجه رسیده اند که باید به گزینه آموزش آنلاین برای موسسات خود روی بیاورند ممکن است بیشتر شده باشد.


نویسنده: Phil Hill

https://philonedtech.com/two-out-of-five-us-college-presidents-already-considering-online-options-for-fall-2020-term/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=two-out-of-five-us-college-presidents-already-considering-online-options-for-fall-2020-term

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار