۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۹۲۷۳۴
احسان عزیزی
احسان عزیزی*

در سال 8 ه.ق، ماریه از زنان اهل مصر پیامبر(ص)، پسری به دنیا آورد. او تنها زنی بود که بعد از ام المومنین، حضرت خدیجه(س) فرزندی برای ایشان به ارمغان آورده بود. پیامبر نام این فرزند را ابراهیم نهاد و جبرییل بر آن حضرت نازل شد و آن بزرگوار را ابا ابراهیم سلام داد.


اما خواست الهی بر آن بود که در 18 رجب سال 10 هجری، ابراهیم در 18 ماهگی فوت کنند، یا به قول دیگری توسط منافقان به شهادت می رسند. پیامبر عظیم الشان اسلام هنگام دفن فرزند مبارکشان در بقیع فرمودند: این غم، اشک را جاری می کند و قلب را اندوهناک می نماید و من چیزی نمی گویم که باعث خشم پروردگار شود. پس از فوت فرزند ایشان منافقین مدینه به آن حضرت طعنه زدند که اگر ایشان پیامبر بود، فرزندش از دنیا نمی رفت.


اما اتفاقی که در خور تامل است و می توان در شرایط فعلی از آن عبرت گرفت ماجرای خورشید گرفتگی هنگام دفن ابراهیم سلام الله علیه است. هنگام دفن ابراهیم کسوف اتفاق میوفتد و مردم گمان کردند که این واقعه طبیعی به سبب درگذشت ابراهیم است.


رسول اکرم(ص) پس از این رویداد فرمودند، خورشید و ماه دو نشانه خداوند تبارک و تعالی هستند که برای مرگ و یا زندگی کسی نمی گیرد.


اکنون، گذشته چراغ راه آینده است و با دانستن تاریخ می توان آینده ای درخور فراهم کرد. این واقعه تاریخی درس بزرگی به ما یاد می دهد پیامبر اسلام که طبق گفته قران کریم، اسوه حسنه برای جهانیان است در این واقعه تاریخی و در تمام عمر پر برکت خود با خرافات مبارزه می کرد و خرافات را توله های شرک نام نهادند و در قرآن نیز آیات فراوانی مبنی بر تفکر هست که راهگشای ما در عصر کنونی است.


در شرایط فعلی کشور و با شیوع ویروس کرونا عده ای جاهل با انجام کارهای ناپسند در حرم های مقدس اهل بیت سلام الله علیه اجمعین اعمالی را انجام دادند که در خور مذهب حقه شیعه اثنی عشری نیست و متاسفانه افراد خائن با تکیه بر کردارهای این افراد نادان سعی می کنند که مذهب شیعه را مذهبی خرافی جلوه دهند.


بر ما شیعیان است که با تاسی از مکتب اهل بیت سلام الله علیه اجمعین و در عین وفاداری به مذهب شیعه و با توسل به حضرات معصومین با خرافات و بدعت ها مبارزه کنیم و جامعه ای درخور را برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) آماده نماییم.


*دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده حقوق و علوم سیاسی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار