۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۷۶۵۷۸
غلامعلی کارگر

نشست تخصصی «انقلاب اسلامی و سبک زندگی سالم اساتید با تاکید بر جایگاه ورزش و نقش فعالیت های بدنی» در محل سالن کنفرانس دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، غلامعلی کارگر، رئیس دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه در این مراسم گفت: بحث سبک زندگی سالم و نقش سازنده اش در زندگی استادان دانشگاهی از زمانی در ذهن ما شکل گرفت که بحث دوره های ضیافت اندیشه و در بند اول آن ارتقای سلامت هیئت علمی دانشگاه ها را مطرح کردیم که موفق شدیم در این راستا هماهنگی خوبی با دفتر مقام معظم رهبری داشته باشیم.


وی در ادامه افزود: زمانی که گروه آموزشی تربیت بدنی در دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی بود این دانشکده بحثی را در حوزۀ افت تحصیلی دانشجویان مطرح کرد. با ریشه یابی و آزمایش هایی پی بردیم دلیل عمدۀ این افت، عدم آمادگی جسمانی دانشجویان اعم از دختر و پسر بوده است. بنده طی سال ها به دنبال موقعیتی بودم تا این موضوع را به زندگی فردی تسری دهم. ما استادان نیز ممکن است از لحاظ جسمانی در سلامت کامل نباشیم و نتوانیم به درستی خدماتی ارائه دهیم. این نیز از دلایلی بود که باعث شد ما روی چنین موضوعی کار کنیم.


کارگر گفت: بنده به مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه، مفصل توضیح دادم که اگر در بحث ضیافت اندیشه قصد داریم تمام موضوع های ارتقای معرفتی و شناختی در مباحث مختلف سیاسی و باورهای دینی، مذهبی و آگاهی های مختلف را بیان کنیم، استادان محترم نیز باید دوام و ظرفیت این دوره ها را داشته باشند و جبران این ضعف بر عهدۀ ماست و وظیفۀ تخصصی این دانشکده است. همین امر باعث شد ما با بسیج استادان وارد مذاکره شویم و برنامه ای متناسب با سبک زندگی سالم و اسلامی طراحی کنیم. در اینجا از دو نهاد مهم صحبت کردیم؛ یکی از آن ها بسیج استادان و دیگری دفتر نهاد مقام معظم رهبری است که می توانند ما را در این امر یاری کند که از کانال این دو نهاد وارد عمل شویم و طرح مسئله کنیم.


رئیس دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی در ادامه بیان کرد: یکی از بحث های مهم در زمان جنگ تحمیلی میزان آمادگی رزمندگان بود. من سال ها در جبهۀ سید الشهدا مربی غواص ها بودم و در اواخر جنگ، هنگام اعزام دانشجویان، دوستان ما بر میزان آمادگی جسمانی رزمندگان کار می کردند. هنگامی که وارد این جبهۀ جنگ فرهنگی می شویم با انسان های سرزنده، شاداب و آماده سر و کار داریم. در این جا می توانیم این جملۀ معروف را به یاد بیاوریم که بزرگترین سرمایۀ هر کشوری، نیروی انسانی آن است. هرچه این نیروی انسانی پربارتر و پر تجربه تر باشد گرانبهاتر می شود و قطعاً باید برای آن برنامه داشته باشیم. این دانشکده متناسب با زندگی شخصی استادان برای آن ها برنامه دارد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از هدف ما در این نشست هم اندیشی، تدوین سرفصل های این طرح  است که آن را به دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ارائه دهیم و به طور کلی یکی از مباحث اصلی این نشست سبک زندگی سالم برای اعضای هیئت علمی است. این بیشتر طرح مسئله است و ما در مرحلۀ تدوین سرفصل های این دوره هستیم و می خواهیم بازخوردی از جامعۀ استادان بگیریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار