۲۰ آذر ۱۳۹۷ ۲۱:۲۲
کد خبر: ۲۷۰۱۳۶
، امیرحسین قاضی‌زاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در این برنامه با اشاره به اینکه غرب در پی تضعیف انقلاب اسلامی و تهی کردن آن است، بیان کرد: تغییر سبک عمومی زندگی با نهادینه کردن شاخصه‌های مدرنیته و پست‌مدرن، تضعیف نظام محاسباتی تصمیم‌گیر و جامعه و تحریم و محدودسازی ایران به‌صورت پیش‌رونده در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، سه استراتژی غرب برای نفوذ و تضعیف ایران است.


به گزارش خبرنگار عطنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی در این برنامه که 19 آذرماه به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در سالن اجتماعات دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی این دانشگاه برگزار شد (گزارش تصویری)، با تأکید بر لزوم گفت‌وگو در میان دانشجویان، گفت: جریان دانشجویی باید در خط مقدم دیالوگ قرار داشته باشد.


وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه جنبش‌های مردمی و دانشجویی موجب ایجاد انقلاب اسلامی شدند، بیان کرد: یکی از اتفاق‌هایی که موجب استبدادستیزی مردم ایران و درنهایت وقوع انقلاب اسلامی شد، رخداد 16 آذر سال 1332 بود.


قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: در طول تاریخ هروقت کشور ایران از سمت خارج تهدید می‌شد، مردم با رهبری فردی در مقابل آن ایستادگی می‌کردند.


وی افزود: قبل و بعد از اسلام شاهد هستیم که ایرانیان در مقابل تهاجم خارجی ایستاده‌اند اما در قرن‌های اخیر تهاجم خارجی از راه‌ نفوذ در دستگاه‌های حکومتی ایران اتفاق افتاد و غربی‌‌ها نیروهای خود را به‌صورت نفوذی در قالب‌های سیاسی مختلف به ایران وارد می‌کردند.


قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در دوران پهلوی آمریکا حاکم بلامنازع ایران بود و قدرت آن در این حد بود که ایران را یکی از ایالت‌های خود می‌دانست، گفت: حکمروایی آمریکا در ایران با جنبش‌های مردمی به رهبری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پایان یافت و پس‌ازآن نیز تاکنون استقلال ایران حفظ‌شده است.



دانشگاه، پایگاه اصلی نهضت‌های انقلابی در ایران


وی بیان کرد: جریان دانشجویی در ایران با این نگاه ضداستبدادی به‌دنبال استقلال ایران بود. تمام نهضت‌های انقلابی آن زمان اعم از مارکسیستی، مذهبی و ملی نشأت‌گرفته از جنبش دانشجویی هستند و پایگاه تمام آن‌ها از دانشگاه است.


عضو هیئتت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال 42 امام فریاد می‌زد ولی دانشگاه با او همراهی نکرد، خاطرنشان کرد: امام بعدازآنکه جواب دلگرم‌کننده‌ای از سوی دانشگاه نگرفتند، شاگردانی مثل شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید مفتح را تربیت کردند که پیام ایشان را در دانشگاه نشر دادند.



غرب این را فهمیده است که تا فرهنگ شهادت در ایران وجود دارد و امید به اصلاح، ولایت‌پذیری و نگاه آخرالزمانی پایدار است نمی‌تواند راهی از پیش ببرد بنابراین سیاست‌هایی را پیش‌گرفته است که قدرت جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند.

وی با بیان اینکه شاگردان امام پیام ایشان را از دانشگاه به بقیه جامعه گسترش دادند و درنهایت موجب وقوع انقلاب شد، در خصوص دستاوردهای فعالیت‌های دانشجویی بعد از انقلاب، بیان کرد: فعالیت‌‌های دانشجویی بعد از انقلاب اسلامی توانست دستاوردهای زیادی داشته باشند که ازجمله‌ آن‌ها کمیته انقلاب، بنیاد مسکن، کمیته امداد و وزارتخانه‌های مختلف است.



جریان دانشجویی همیشه به‌دنبال حفظ منافع ملی بوده است


قاضی‌زاده‌ هاشمی در رابطه با فعالیت‌های جریان دانشجویی در ایران، اظهار کرد: جنبش دانشجویی از همان ابتدای فعالیت قبل از انقلاب ماهیت استکبارستیزی داشته و هرجایی که منافع ملی تهدید می‌شد با آن مقابله کرده است که یکی از آن‌ها لانه جاسوسی بود. ضمن‌آنکه این جنبش اکنون نیز هرگونه تلاشی می‌کند تا از به تاراج رفتن منافع ملی جلوگیری کند.


وی همچنین افزود: کسانی که ضد این جریان حرکت می‌کنند، مرتجع هستند زیرا منافع اردوگاه غرب و آمریکا را در نظر می‌گیرند و جنبش دانشجویی با این جریان مخالفت می‌کند و جلوی رشد آن‌ها را می‌گیرد.



قدرت ایران در عرصه جهانی و تکاپوی غرب برای تضعیف آن



قاضی‌زاده ‌هاشمی با بیان اینکه غرب به قدرت جمهوری اسلامی آگاه است و در مقابل آن احساس ضعف می‌کند، بیان کرد: فوکویاما در کنفرانس هرتزلیا (کنفرانس سالانه امنیتی اسرائیل) در سال 65  جمله معروفی دارد که می‌گوید: «تشیع و نگاه شیعه مرغ بلندپروازی است که تیر ما به او اصابت نمی‌کند و اگر هم اصابت کند به دلیل پوشش آهنی که دارد صدمه نمی‌بیند و بال‌سرخ او که عاشورا است و بال سبز او که انتظار برای ظهور حضرت مهدی(عج) در امان می‌ماند» و  این نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی است.


وی افزود: غرب این را فهمیده است که تا فرهنگ شهادت در ایران وجود دارد و امید به اصلاح، ولایت‌پذیری و نگاه آخرالزمانی پایدار است نمی‌تواند راهی از پیش ببرد بنابراین سیاست‌هایی را پیش‌گرفته است که قدرت جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند.


عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: غرب در راستای نفوذ در ایران و به حداقل رساندن قدرت آن سه استراتژی مهم را در پیش‌گرفته است که اولین استراتژی آن «تغییر سبک عمومی زندگی با نهادینه کردن شاخصه‌های مدرنیته و پست‌مدرن» است. روش‌های این ایدئولوژی افزایش فرهنگ مصرف، لذت‌گرایی و فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب با ایجاد استانداردهای جدید غربی است.


وی افزود: دومین استراتژی «تضعیف نظام محاسباتی تصمیم‌گیر و جامعه» است که در این روش سعی کرده است که تصمیم‌گیران و مدیران کشور را به‌سوی کشورهای غربی جذب کند و یا برای افراد خانواده آن‌ها امکاناتی را ازجمله اقامت کشورها و مشاغل پردرآمد و یا امکانات تحصیلی عالی فراهم کند.


عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی استراتژی سوم غرب را که درنتیجه دو روش قبلی به‌وجود می‌آید، «تحریم و محدودسازی ایران به‌صورت پیش‌رونده در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی» دانست و افزود: اگر دو روش قبلی محقق نشود روش سوم نمی‌تواند به‌خوبی تأثیرگذار باشد. زیرا تحمل تحریم‌های اقتصادی با مناسبات فرهنگی مرتبط است.


فرهنگ غربی با مقاصد انقلابی سازگاری ندارد


وی در خصوص تحمل فشارهای اقتصادی کنونی گفت: باید در نظر داشته باشیم که ما تنها در شرایطی می‌توانیم با فشارهای اقتصادی مقابله کنیم که بتوانیم از تعلقات و لذت‌های حداقلی خود بگذریم زیرا جامعه‌ای که مزه رفاه را چشیده باشد تسلیم می‌شود.


قاضی‌زاده هاشمی در ادامه بیان کرد: کشوری مثل یمن که توانسته است باوجود جنگ سخت باقی بماند به این خاطر است که مردم آن مثل رزمندگان صدر اسلام از لذت‌های خود گذشته‌اند و با حداقل امکانات مبارزه کرده‌اند اما کشوری مثل ترکیه به دلیل اینکه مصرف‌زده شده است نتوانسته در برابر سختی تاب بیاورد و زود تسلیم‌شده است.


نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غرب برای به عقب بازگرداندن ایران تلاش می‌کند، گفت: به تعبیر رهبری غرب به دنبال این است که تنها پوسته‌ای از جمهوری اسلامی باقی بماند و از درون تهی شود.



مدینه فاضله غرب دل‌های ناامید را می‌لرزاند



وی افزود: غرب در پی این است که با ایجاد ناامیدی و نشان دادن مدینه فاضله به جامعه ایران، نسخه پیشنهادی خود را برای فرار از این ناامیدی که هضم شدن مردم ایران در نظام جهانی است بنویسد.


قاضی‌زاده هاشمی در خصوص روش‌های دیگر غرب برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران گفت: آن‌ها حتی در مراسم‌های مذهبی مسلمانان هم دخالت می‌کنند و می‌خواهند هرطور که شده این مراسم را خصوصی‌سازی کنند. یعنی دخالت آن‌‌ها در امور مذهبی به این شکل است که اسلام را خصوصی‌سازی کنند و نگذارند مردم به انجام مناسک خود بپردازند.


وی همچنین از نفوذ غربی‌ها در آموزش و پروش ایران گفت و توضیح داد: در بخش‌هایی از سند 2030 که به آموزش‌وپرورش می‌پردازد، غرب در پی اِعمال فرهنگ خود به کتب درسی دانش‌آموزان ایرانی است، به این صورت که بخش‌های مربوط به شهادت را کمتر و ادبیات دفاع مقدس را از این کتاب‌ها حذف کند.



رمز پیروزی انقلاب اسلامی تکیه بر توان داخلی بوده است


عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی موفقیت جریان‌های دانشجویی ایران را تکیه بر توان داخلی دانست و گفت: جریان دانشجو و انقلاب اسلامی از ابتدا همیشه با تکیه بر توان داخلی بوده است که توانسته از مشکلات پیروز بیرون بیاید اکنون نیز تنها با تکیه به خود و اتکا به خدا می‌تواند مشکلات فعلی کشور را پس بزند.


در بخش‌هایی از سند 2030 که به آموزش‌وپرورش می‌پردازد، غرب در پی اِعمال فرهنگ خود به کتب درسی دانش‌آموزان ایرانی است، به این صورت که بخش‌های مربوط به شهادت را کمتر و ادبیات دفاع مقدس را از این کتاب‌ها حذف کند.


وی با اذعان اینکه غربی‌ها به قدرت جمهوری اسلامی آگاهی دارند و در سایت‌های معتبر خود به این قدرت اقرار می‌کنند، بیان کرد: غربی‌ها در سایت‌های مختلف خود اذعان کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران در پله 15 قدرت‌های جهانی قرار دارد و حتی پیش‌بینی کرده‌‌اند که در سال‌های آینده جایگاه بهتری را کسب خواهد کرد.


جریان دانشجویی باید در خط مقدم دیالوگ قرار داشته باشد


وی در پاسخ به خبرنگار عطنا مبنی بر اینکه آیا جنبش‌های دانشجویی کنونی همانند جنبش‌های دانشجویی قبل و اوایل انقلاب فعال هستند یا خیر، گفت: با توجه به اینکه خطر محسوس تهدیدهای اوایل انقلاب را بیشتر از امروز بود و همچنین نسل جدید بیشتر معطوف به خود است تا جامعه، فعالیت ضعیف‌تری نسبت به آن زمان دارد.


قاضی‌زاده هاشمی در پایان در خصوص ضرورت گفت‌وگو میان جامعه دانشجویی، گفت: دانشجو باید طبق مستندات دقیق، یک دیالوگ و شعار را مطرح کند و جریان دانشجویی باید در خط مقدم دیالوگ قرار داشته باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار