۱۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۰۸
کد خبر: ۲۶۷۳۲۰
عبدالساده نیسی، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم

دبير ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه هفته پژوهش از ۲۴ آذرماه آغاز می‌شود و تا ۲۸ آذرماه ادامه دارد، گفت: با توجه به اینکه روز ۲۷ آذرماه به‌عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه اعلام‌شده بنابراین با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی قرار است، همایشی با حضور صاحب‌نظران علوم انسانی و پژوهشگاه‌های مرتبط با این حوزه برگزار شود.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، عبدالساده نیسی، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبائی، اظهار کرد: ۲۴ آذرماه، اولین روز هفته پژوهش با عنوان «پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه»، ۲۵ آذرماه و دومین روز هفته پژوهش با عنوان «پژوهش، فناوری و رسانه»، ۲۶ آذرماه و سومین روز هفته پژوهش با عنوان «پژوهش، فناوری و صنعت»، ۲۷ آذرماه و چهارمین روز هفته پژوهش مصادف با روز وحدت حوزه و دانشگاه با عنوان «پژوهش، فناوری و علوم انسانی و هنر» و ۲۸ آذرماه با عنوان «پژوهش، فناوری و مسئولیت‌های اجتماعی و پژوهش، فناوری و تعاملات بین‌المللی» نام‌گذاری شده است.


مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: نخستین روز از هفته پژوهش زنگ پژوهش با همکاری وزارتخانه‌های علوم و آموزش‌وپرورش در یکی از مدارس شهر تهران به صدا درمی‌آید.


نیسی افزود: همچنین در این روز در تمامی دانشگاه‌های کشور بستری فراهم‌شده تا دانش آموزان بتوانند در دانشگاه‌ها حضور یابند و از نزدیک با روند آموزشی، پژوهشی و فناوری این مراکز آشنا شوند.


وی گفت: با توجه به اینکه پایه و اساس پژوهش در مدارس شکل می‌گیرد بنابراین حضور دانش آموزان در دانشگاه‌ها نقش بسزایی در توسعه فرهنگ پژوهش و فناوری میان دانش آموزان دارد.


مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: ۲۵ آذرماه مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور برگزار خواهد شد.


نیسی تأکید کرد: نشست معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌های کشور نیز عصر روز ۲۵ آذرماه با محوریت بررسی بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.


وی افزود: با توجه به اینکه روز ۲۷ آذرماه به‌عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه اعلام‌شده بنابراین با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی قرار است همایشی با حضور صاحب‌نظران علوم انسانی و پژوهشگاه‌های مرتبط با این حوزه برگزار شود.


مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: در این روز با همکاری دانشگاه هنر نیز همایشی در زمینه رشته‌های هنر برگزار خواهد شد.


نیسی تأکید کرد: ۲۸ آذرماه نیز نشستی با همکاری دفتر همکاری‌های بین‌الملل با حضور مسئولان دانشگاه‌ها و رایزن‌های علمی سفارتخانه‌ها برگزار می‌شود که محوریت این نشست بررسی اجرای فرصت مطالعاتی خارج از کشور اساتید خواهد بود.


وی گفت: امسال نمایشگاه هفته پژوهش ۳ تا ۶ دی‌ماه به‌صورت مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.


مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه‌ها در هفته پژوهش درگیر برنامه‌های مختلف هستند بنابراین تغییر تاریخ برگزاری نمایشگاه موجب می‌شود که این مراکز زمان بیشتری برای حضور در این نمایشگاه داشته باشند.


نیسی تأکید کرد: همچنین امسال نمایشگاه هفته پژوهش بسیار تخصصی‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار