۰۳ بهمن ۱۳۹۴ ۰۴:۵۴
کد خبر: ۲۶۵۵۲

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: به دلیل تحریم ها دانشگاه های کشور به پایگاه های بین المللی علمی دسترسی نداشتند که با رفع تحریم ها و اجرای برجام این مشکل برطرف خواهد شد.


1839459


به گزارش عطنا به نقل از مهر، وحید احمدی گفت: به دلیل تحریم ها دانشگاه های کشور قادر به استفاده از پایگاه های بین المللی علمی، شبکه های علمی پیشرفته دیگر کشورها نداشتند که با اجرای برجام و رفع تحریم ها درحال مذاکره برای ارتباط مجدد دانشگاه ها با این مراکز هستیم.


وی افزود: در زمان تحریم دانشگاه ها در زمینه نصب و راه اندازی تجهیزات آزمایشگاهی نیز با مشکل مواجه بودند زیرا قادر به استفاده صحیح از خدمات پس از فروش تجهیزات نبودند که با لغو تحریم ها و مذاکرات صورت گرفته مشکل دانشگاه ها در این حوزه نیز برطرف خواهد شد.


معاون پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد: درحال حاضر کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و اتریش تفاهم نامه های علمی و آموزشی مختلفی با ایران منعقد کرده اند که این تفاهم نامه ها زمینه همکاری علمی ایران با دیگر کشورها را پس از لغو تحریم ها فراهم می کند.


احمدی اظهار داشت: به طور مثال وزارت علوم با مسئولان آموزش عالی کشور ایتالیا ۳ تفاهم نامه همکاری منعقد کرده اند که این تفاهم نامه ها در حوزه اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره های مشترک است.


وی گفت: باتوجه به اجرای برجام و ایجاد زمینه همکاری بین المللی در ایران باید بستری فراهم کنیم تا سرمایه گذاران خارجی در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد حضور یابند تا از این طریق بتوانیم موضوع انتقال تکنولوژی را دنبال کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار