۲۷ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۵۹۸۰

رئیس دانشگاه ایلام گفت: ما حاضریم به یک سوم دانشجویان عراقی بورسیه تحصیلی دهیم و برای اجرای این کار با وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران هماهنگی خواهیم کرد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر «محمد علی‌اکبری» در نشست استانداران ایلام و "واسط " عراق که در دانشگاه ایلام برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه ایلام آمادگی کامل برای برقراری ارتباط و تبادلات علمی با دانشگاه واسط عراق را دارد.


وی با بیان اینکه پیشنهاداتی برای برقراری ارتباط با دانشگاه واسط داریم افزود: برای همه پیشنهاداتی که ارائه می‌دهیم با هماهنگی استاندار ایلام و وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران است و آماده اجرای عملی این پیشنهادات هستیم.


رئیس دانشگاه ایلام اضافه کرد: دانشگاه ایلام آمادگی دارد که در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری پذیرای دانشجویان عراقی باشد و دانشجویان دوره دکتری و اساتید این دانشگاه را برای گذارندن دوره‌های آموزشی تا حداکثر 6 ماه پذیرا باشد.


علی‌اکبری با اشاره به بازدید رییس دانشگاه عراقی از آزمایشگاه و کتابخانه مرکزی دانشگاه ایلام، گفت: این امکانات می‌تواند در اختیار دانشگاه‌های عراقی قرار گیرد، همچنین دانشگاه ایلام برای راه‌اندازی رشته ادبیات فارسی در دانشگاه واسط عراق آمادگی کامل دارد و ما می‌توانیم همایش‌های مشترک پژوهشی بین دو دانشگاه ایلام و واسط داشته باشیم.


وی ادامه داد: اعضای هیئت علمی ما می‌تواند تحقیقات پژوهشی مشترکی داشته باشند و حتی برای برگزاری مسابقات ورزشی بین دانشگاه‌های ایلام و واسط نیز آمادگی کامل داریم تا اساتید و دانشجویان این دو دانشگاه بیشتر با هم آشنا شوند.


رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه ما برای شروع این ارتباط آماده هستیم که مسابقات فوتسال، فوتبال، کشتی و والیبال را برای دانشجویان دانشگاه ایلام و واسط برگزار کنیم گفت: ما می‌توانیم اردوهای ورزشی مشترک نیز در بین دو دانشگاه برپا کنیم.


علی‌اکبری تصریح کرد: با توجه به دایر بودن رشته الهیات در دانشگاه ایلام حاضریم مسابقات مشترک قرآنی را در دانشگاه ایلام برای دانشجویان دو دانشگاه برگزار کنیم که در این راستا ما می‌توانیم اردوهای زیارتی مشترکی نیز برای دانشجویان دو دانشگاه برگزار کنیم.


وی تاکید کرد: مایلم حاصل حضور مسئولان دانشگاه واسط عراق در دانشگاه ایلام، اجرای همکاری‌های علمی باشد چرا که استاندار ایلام نیز بر این همکاری علمی تاکید دارند.


رئیس دانشگاه ایلام در پایان با اشاره به اینکه وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران با سفر ما به دانشگاه واسط موافقت کرده است، عنوان کرد: ما منتظر تعیین تاریخ سفر از سوی دانشگاه واسط هستیم و امیدواریم مقدمات این سفر هرچه سریعتر فراهم شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار