۱۸ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۵۸۸۳۶
iran7afghanestan

در ادامه نشست‌های هیئت دانشگاه علامه طباطبائی با مسئولان آموزش عالی افغانستان، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با وزیر تحصیلات عالی افغانستان در كابل دیدار و گفت‌وگو كردند.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، در این دیدار، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، پیام دوستی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران را به دكتر نجیب‌اله خواجه‌عمری، وزیر تحصیلات عالی افغانستان ابلاغ كرد.


 وزیر تحصیلات عالی افغانستان در این دیدار از تلاش‌های دانشگاه علامه طباطبائی برای گسترش همکاری‌های علمی میان دانشگاه‌های دو كشور و فراهم آوردن زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی كوتاه و بلندمدت برای استادان، دانشجویان و روزنامه‌نگاران افغانستانی در سال‌های اخیر قدردانی كرد.


برگزاری نشست سالانه روسای دانشگاه‌های سطح یك در ایران و افغانستان، برگزاری کارگاه‌های آموزش روابط عمومی برای كاركنان روابط عمومی وزارت تحصیلات عالی، اعطای سالانه سه بورس تحصیلی به استادان معرفی‌شده از سوی وزارت تحصیلات عالی افغانستان، انجام یك كلان پژوهش مشترك توسط استادان ایرانی و افغانستانی در حوزه تاریخ و فرهنگ دو كشور و انجام امکان‌سنجی برای راه‌اندازی دوره‌های مشترك تحصیلی ازجمله موارد موردتوافق این دیدار بود.


در ادامه، هیئت دانشگاه علامه طباطبائی از دانشگاه دولتی كابل دیدار به عمل آورد. همچنین وزیر تحصیلات عالی افغانستان و هیئت دانشگاه علامه طباطبائی در ضیافت شامی که جناب آقای بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان برگزار كردند شركت کردند.


در این ضیافت و در حضور روسا و معاونین دانشگاه‌های مختلف و مسئولین وزارت خارجه، دو كشور بر دوستی و همكاری علمی میان دانشگاهیان دو كشور تأکید كردند. دكتر سلیمی در این نشست همچنین از خدمات سفیر  کشورمان در افغانستان برای فراهم آوردن زمینه همکاری‌های علمی سپاسگزاری كرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار