۱۶ مهر ۱۳۹۷ ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۵۸۲۳۰
نشست مشترک گروه زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه علامه با مدیران مؤسسه سروانتس

نشست مشترک گروه زبان و ادبیات اسپانیایی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی با نمایندگان مؤسسه سروانتس اسپانیا در این دانشکده برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این نشست که 16 مهرماه در دفتر مدیرگروه زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، «آنتونیو لاثارو گوثالو»، مدیر مؤسسه سروانتس واقع در اردن و خانم «ساندرا ریواس‌آگونوس»، رئیس مطالعات مؤسسه سروانتس شعبه عمان حضور داشتند.


گروه زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبائی بر اساس درخواست سفارت اسپانیا مبنی بر برگزاری جلسه‌ای میان این گروه آموزشی و مدیران مؤسسه سروانتس در اردن و عمان و قرار ملاقاتی جهت آشنایی با فعالیت‌های این گروه آموزشی و تبادل اطلاعات، این نشست را برگزار کرد.


در این نشست که به دعوت دکتر نجمیه شبیری، مدیرگروه زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، دکتر جیران مقدم، دکتر رافائل ماریل‌لو، دکتر انسیه آزادی و دکتری علی‌رضا امید‌بخش از اعضای هیئت علمی این گروه آموزش حضور داشتند.


همچنین مهمان ویژه این نشست نیز خاویر هرناندز، دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی بود.


در این جلسه اطلاعات آموزشی دو مرکز توسط استادان حاضر در نشست ارائه شد و هر کدام از آنها نظرات خود را بیان کردند.



شبیری: دانشگاه علامه طباطبائی قدیمی‌ترین مرکز آموزش زبان اسپانیایی


نجمیه شبیری، مدیرگروه زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست با اشاره به اینکه آموزش زبان اسپانیایی از سال 1345 در این مرکز آغاز شده است، گفت: طبق این تاریخ، دانشگاه علامه طباطبائی قدیمی‌ترین مرکز آموزش زبان اسپانیایی در ایران به شمار می‌رود.


همچنین مهمانان در این نشست به بیان فعالیت‌های مؤسسه سروانتس در جهان و به‌خصوص در رابطه با خاورمیانه پرداخت و نظرات خود را در زمینه چگونگی همکاری‌های مشترک و تبادلات علمی بیان کردند.


مؤسسه سروانتس نهادی فرهنگی و غیرانتفاعی است که در سراسر دنیا فعالیت می‌کند و در سال ۱۹۹۱ توسط دولت اسپانیا تأسیس شده است. نام این مؤسسه از نویسنده مشهور اسپانیایی، سروانتس (۱۵۴۷–۱۶۱۶) گرفته شده که خالق مهمترین اثر ادبی زبان اسپانیایی یعنی «دن کیشوت» است. این مؤسسه در بیش از ۲۰ کشور دارای ۵۴ شعبه بوده و هدف اصلی از فعالیت‌های این مؤسسه آموزش و ترویج زبان و فرهنگ اسپانیا و آمریکای لاتین اسپانیایی زبان است.


گفتنی است قبل از برگزاری این نشست، نمایندگان مؤسسه سروانتس به همراه نماینده سفارت اسپانیا با همراهی مدیرگروه زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبائی از بخش‌های مختلف دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی بازدید کردند.


عکس: عطنا 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار