۱۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۵۷۹۹۱
تغییرات مدیریتی در بخش‌های مختلف معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی

مدیران جدید بخش‌های معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی شامل معاون مدیریت امور دانشجویی، معاون رئیس اداره خوابگاه‌ها، سرپرست اداره رفاه دانشجویی و مسئول امور عمومی معارفه شدند.


به گزارش عطنا، در این نشست که 14 مهرماه در سالن جلسات معاونت دانشجویی برگزار شد، دکتر حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر کیومرث فرحبخش، رئیس مرکز مشاوره و بهداشت روان، دکتر حمیدرضا مقامی، مدیر امور دانشجویی، محمود مرتضایی‌فر، مدیر امور اداری دانشگاه، مدیران بخش‌های مختلف معاونت دانشجویی و مسئولان روز و شب خوابگاه‌ها حضور داشتند.



سلیمی‌بجستانی: تعهد سازمانی و شغلی راز موفقیت معاونت دانشجویی


در ابتدای این نشست، سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه باید اسم این جلسه را معرفی و معارفه گذاشت، گفت: چراکه قرار نیست کسی تودیع شود بلکه افراد در مدیریت‌های مختلف جابه‌جا می‌شوند.


وی تصریح کرد: عبدالله نژدساعی، رئیس  سابق اداره رفاه دانشجویان به عنوان معاون مدیر امور دانشجویی جایگزین عباس نداف‌زاده شد و آقای نداف‌زاده نیز به جای آقای سامان رحمانی به عنوان مدیر امور عمومی معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی منصوب شد.


سلیمی‌بجستانی اضافه کرد: همچنین آقای رحمانی به جای آقای ساعی در سمت جدید سرپرست اداره رفاه دانشجویان معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی مشغول به فعالیت شد و آقای علی صفری، مسئول روز خوابگاه شهید همت نیز به جای خانم عاطفه خدایی به عنوان معاون اداره خوابگاه‌های دانشجویی مشغول به فعالیت می‌شود.


وی با اشاره به اینکه محور و کانون اصلی فعالیت‌های معاونت دانشجویی خدمات‌رسانی به دانشجویان است، گفت: طی سه سال همکاری با بخش‌های مختلف معاونت دانشجویی بار اصلی روی دوش همکاران بنده بوده است.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی به همکاری کارکنان معاونت دانشجویی به‌خصوص اداره خوابگاه‌ها در زمینه راه‌اندازی مرکز مشاوره و بازسازی خانه‌های دانشجویی اشاره کرد و افزود: در سال جاری 90 درصد از اهدافی که برای معاونت دانشجویی در نظر گرفته شده بود با همکاری و همیاری کارکنان این معاونت محقق شده است.


وی خاطرنشان کرد: آقای مقامی، مدیر امور دانشجویی و تیم او در بخش خوابگاه‌های دانشجویی طی تابستان جاری، فعالیت‌های بسیار خوبی در خوابگاه‌ها انجام دادند.


سلیمی‌بجستانی با بیان اینکه تعهد سازمانی و شغلی در انجام وظایف بسیار مهم است، گفت: اگر این دو مهم در یک فرد جمع شوند، آنگاه عملکرد بسیار نتیجه‌بخش است.


وی اضافه کرد: در معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی تعهد سازمانی در کنار تعهد شغلی موجب موفقیت‌آمیز بودن فعالیت‌ها شده است.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه فعالیت‌ها در این معاونت به اصطلاح کهنه و قدیمی نمی‌شود، گفت: به دلیل ورود دانشجویان جدید، فعالیت‌ها همیشه در معاونت دانشجویی دارای پویایی بوده و به‌نوعی این معاونت دونده است.


وی ضمن تبریک به مدیران جدید معاونت دانشجویی، افزود: امیدوارم با حضور آقای ساعی به عنوان معاون جدید مدیریت امور دانشجویی در کنار آقای مقامی، خود شخص دکتر مقامی آرامش بیشتری بگیرد.


سلیمی‌بجستانی با بیان اینکه همه همکاران در بخش‌های مختلف معاونت دانشجویی باید با روی گشاده و برخورد خوب و مناسب با دانشجویان روبه‌رو شوند، گفت: دانشجویان نیز در صورت برخورد مناسب ما کارمندان، قدرشناس خواهند بود.



فرحبخش:‌ فضای همدلی مناسبی میان کارمندان معاونت دانشجویی وجود دارد


دکتر کیومرث فرحبخش، رئیس مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی نیز با اشاره به اینکه در این نشست و مجموعه معاونت دانشجویی فضای خوب و روابط انسانی مناسبی حاکم است، گفت: برای این فضای مناسب و همدلی باید به مجموعه معاونت دانشجویی به‌خصوص دکتر سلیمی‌بجستانی تبریک بگویم.


وی افزود:‌ با وجود خدمات‌رسانی معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی به حدود 16 هزار دانشجو از یک طرف و مشکلات مالی از طرف دیگر، این فضای صمیمی و روابط گرم، جالب توجه و امیدوار کننده است.


فرحبخش با اشاره به اینکه مسئولان اداره خوابگاه‌ها و معاونت دانشجویی همکاری بسیار خوی برای راه‌اندازی ساختمان جدید مرکز مشاوره دانشگاه داشتند، اظهار کرد: از مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی می‌خواهم که با مرکز مشاوره و همچنین مشاوران این مرکز همکاری خوبی داشته باشند.



مقامی: تغییرات برای پیشبرد بهتر اهداف سازمانی است


حمیدرضا مقامی،‌ مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این نشست با بیان اینکه تغییرات صورت گرفته در این معاونت به دلیل وجود اشکال یا مشکل در بخش خاصی نبوده است، گفت: این تغییرات بنا به شرایط سازمانی بوده است.


وی با اشاره به اینکه شخصاً از آقای نداف‌زاده، معاون سابق مدیریت دانشجویی راضی هستم و در زمینه خوابگاه‌های دانشجویی همکاری بسیار خوبی داشتند، افزود: این تغییرات برای پیشبرد بهتر اهداف سازمان و کل مجموعه معاونت دانشجویی بوده است.


مقامی خاطرنشان کرد: از آقایان ساعی، رحمانی و صفری که مسئولیت‌های جدید را پذیرفتند و همچنین خانم خدایی که در این مدت زحمات بسیاری در اداره خوابگاه‌های دانشجویی کشیدند، تشکر می‌کنم.



مرتضایی‌فر: عمر مفید مدیریت بیشتر از سه سال نیست


محمود مرتضایی‌فر، مدیر امور اداری دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این نشست، گفت: از دوستان معاونت دانشجویی که بنده را هنوز جزء این حوزه محسوب کرده و به چنین جلساتی دعوت می‌کنند، تشکر می‌کنم.


وی با اشاره به اینکه هیچ وقت اول مهرماه برای همکاران معاونت دانشجویی به‌خصوص اداره خوابگاه‌ها تکراری نمی‌شود، افزود: وقتی می‌بینم که کارمندان در معاونت دانشجویی پویا و سر حال فعالیت می‌کنند، لذت می‌برم.


مرتضایی‌فر در ادامه ضمن تبریک به مدیران جدید امور دانشجویی، خاطرنشان کرد: به شخصه افتخار می‌کنم که از جنس همکارانم در معاونت دانشجویی هستم و افتخار خدمت به دانشجویان قبل از شما نصیب بنده شده است.


وی با اشاره به اینکه عمر مفید مدیریت بیشتر از سه سال نیست، گفت: بعد از این مدت هر کاری که مدیران می‌خواهند انجام دهند تکرار است و اگر ایده و یا فرصتی برای کار داشته باشند طی همان سه سال می‌توانند آن را انجام دهند.


مدیر امور اداری دانشگاه علامه طباطبائی افزود: یکی از برکات تغییرات در مجموعه مدیریتی این است که به ایده‌های جدید فرصت ارائه داده می‌شود و فضای مدیریتی را از یکنواختی خارج می‌کند.


وی با بیان اینکه جابه‌جایی مدیریت‌ها در این زمینه مؤثر نیست و باید افراد جدید را جاگیزین کنیم، گفت: موقعی که ما می‌خواهیم رؤسای جدید ادارات را جایگزین کنیم این کار به‌سختی انجام می‌شود چون از قبل افرادی را برای این مسئولیت‌ها آماده نکرده‌ایم.


مرتضایی‌فر بیان کرد: بخشی از این مشکل به ما برمی‌گردد که از قبل نتوانسته‌ایم افراد را برای مدیریت اداره‌های مختلف آماده کنیم و بخش دیگر نیز نگاه تنوع‌طلبی و فرهنگ سازمانی خودمان است که نمی‌توانیم اصطلاحاً خود را بروز دهیم.


وی افزود: به همین دلیل مدیران برای انتخاب رؤسای ادارات و مدیریت‌های میانی، معمولاً هیچ‌کس را مد نظر ندارند و با کمبود افراد در این بخش مواجه می‌شوند و صرفاً بر اساس اعتماد قبلی افراد را در سمت‌های مختلف جابه‌جا می‌کنند.


مدیر امور اداری دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه یادآور شد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند، مرکز مشاوره است تا بتوانیم برای ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب کارشناسان و مدیران میانی را از قبل آموزش بدهیم.


در ادامه این مراسم ابراهیم ابراهیمی، رئیس اداره تغذیه، مهدی وجدانی‌همت، سرپرست اداره خوابگاه‌های دانشجویی، زهره حسینی، رئیس مرکز بهداشت، عاطفه خدایی، معاون سابق رئیس اداره خوابگاه‌ها، سامان رحمانی، سرپرست جدید اداره رفاه دانشجویان، عبدالله نژد‌ساعی، معاون مدیر امور دانشجویی و علی صفری، معاون جدید رئیس اداره خوابگاه‌ها صحبت کردند.


گفتنی است، عاطفه خدایی به دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی منتقل شده و به عنوان کارشناس مسئول امور دانشجویی فعالیت می‌کند.



عکس: علی صداقت – عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار