۱۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۵۷۸۸۹
neshast-khabari-korsi-azadandishi-salimi-19

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: برنامه استراتژیک دانشگاه علامه طباطبائی، هدایت کردن پژوهش به‌سوی آموزش است تا مسائل اجرایی کشور نیز در همین راستا حل شود.


به گزارش عطنا، به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، در خصوص محور اصلی برنامه‌های این دانشگاه گفت: در حال حاضر محور کنونی و اصلی  دانشگاه، آموزش است زیرا اگر پژوهش از دانشگاه حذف شود دانشگاه همچنان فعالیت خود را ادامه خواهد داد درصورتی‌که اگر آموزش حذف شود دانشگاه نیز منحل می‌گردد.


وی در ادامه افزود: تلاش ما این است که آموزش و پژوهش را با یکدیگر ترکیب کنیم به‌طوری‌که آموزش بدون فعالیت‌های پژوهشی امکان‌پذیر نباشد و پژوهش نیز معطوف به مسائل معرفتی موردنیاز جامعه و حل مسائل کشور باشد که اگر این شیوه اجرایی شود آموزش و پژوهش از یکدیگر جدا نخواهند شد، مسیر فعلی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در همین جهت است.


سلیمی با اشاره به برنامه استراتژیک  این دانشگاه اظهار کرد: برنامه استراتژیک دانشگاه علامه، هدایت کردن پژوهش به‌سوی آموزش است تا مسائل اجرایی کشور نیز در همین راستا حل شود و امید است به‌تدریج آموزش و پژوهش با یکدیگر آمیخته شوند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص بودجه دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر ما پذیرفته‌ایم که دولت بیش از بودجه تعیین شده، بودجه دیگری نمی‌تواند به دانشگاه اختصاص دهد و امور دانشگاه با بودجه فعلی تأمین می‌شود، اما درصورتی‌که بودجه نیز به‌طور کامل تخصیص داده شود به‌طور مثال در ۶ ماهه اول باید ۵۰ درصد بودجه داده شود زمانی که ۳۸ درصد از آن را می‌دهند بین ۱۶ تا ۱۷ میلیارد تومان از بودجه دانشگاه داده نشده و همچنین امکان پرداخت پول پیمانکار تغذیه، پیمانکار حمل‌ونقل و پرداخت حق‌التدریس اساتید نیز وجود نخواهد داشت.


وی در خصوص منابع تأمین بودجه دانشگاه تصریح کرد: ما منبع تأمین بودجه دانشگاه را نمی‌دانیم، اما به نظر من بودجه مصوب کافی است مشروط به اینکه به‌طور کامل تخصیص داده شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار