۱۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۵۷۱۲۸
نشست بررسی اعلام قرار دیوان بین‌المللی دادگستری در دانشگاه علامه طباطبائی

نشست بررسی اعلام قرار دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص درخواست اقدامات موقتی ایران در پرونده نقض‌های ادعایی معاهده مودت 1955 همراه با تفسیر قرار دیون توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برگزار شد.


به گزارش عطنا، اعلام قرار دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه در خصوص شکایت ایران از آمریکا، ظهر چهارشنبه، 11 مهرماه به صورت زنده و مستقیم برای دانشجویان و استادان به همت موت آکادمی دانشگاه علامه طباطبائی و انجمن علمی-دانشجویی حقوق در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی این دانشگاه به نمایش درآمد.


جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری که برای بررسی درخواست ایران برای صدور قرار موقت برای آمریکا در اعتراض به تصمیم واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌های یک‌جانبه علیه تهران برگزار شد به سود ایران به پایان رسید.


دیوان بین‌المللی دادگستری که اعلام نظر خود را در خصوص بررسی شکایت ایران علیه تصمیم مه 2018 آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران انجام داد، تایید کرد که تحریم‌های واشنگتن علیه تهران خسارات جبران‌ناپذیری را برای مردم ایران ایجاد می‌کند و واشنگتن باید هرچه سریع‌تر این تصمیم خود را به گونه‌ای مورد بازبینی قرار دهد که محدودیت‌های اعمال شده بر ایران موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیر برای مردم این کشور در حوزه تامین دارو، کشاورزی و حمل و نقل هوایی نشود.


در ادامه این برنامه، دکتر حمیدرضا علومی یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر پوریا عسکری و دکتر قاسم زمانی، اعضای هیئت علمی گروه حقوق عمومی و بین‌الملل این دانشگاه به ارائه دیدگاه‌های خود پیرو تفسیر مباحث حقوقی و اقناعی که در جلسه لاهه اعلام شد، پرداختند.


گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد؛

با گزارش تصویری این برنامه همراه باشید؛

عکس: ایوب قادری-عطنا




 

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار