۱۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۵۷۰۳۰
نشست «ارزیابی دعاوی مطروحه ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری»
نشست «ارزیابی دعاوی مطروحه ایران در دیوان بین المللی دادگستری» در آستانه اعلام رای این دادگاه عصر سه‌شنبه، 10 مهرماه در ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

به گزارش عطنا، همزمان با فرارسيدن روز صدور راي مقدماتي ديوان بين‌المللي دادگستري در پرونده شكايت ايران از امريكا با استناد به نقض عهدنامه 1955 مودت، كانون وكلاي دادگستري مركز ميزبان چند تن از وكلاي برجسته كشور در جلسه‌اي با عنوان «ارزيابي دعاوي مطروحه ايران در ديوان بين‌المللي دادگستري» بود.


دکتر محمد جعفر قنبری جهرمی، دبیر کمیسیون و استاد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی و دکتر محسن عبداللهی، استاد حقوق بين‌الملل دانشگاه شهید بهشتی، دکتر سید قاسم زمانی، عضو هیئت علمی حقوق بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی و محسن محبی، رئیس مرکز خدمات حقوق بین الملل ریاست جمهوری به ایراد دیدگاه‌های خود نسبت به رای دادگاه لاهه پرداختند.


حقوقدان‌هاي ايراني در اين جلسه به بررسي سابقه شكايت‌هاي ايران و امريكا از يكديگر به ديوان بين‌المللي دادگستري و همچنين اما و اگرهاي دعواي جديد حقوقي ميان تهران و واشنگتن به واسطه بازگشت تحريم‌هاي هسته‌اي ايران به دستور رييس‌جمهور امريكا پرداختند.


گفتنی است ظهر امروز چهارشنبه، 11 مهرماه قرار دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام شد که با پیروزی تیم حقوقی ایران همراه بود. این دیوان اعلام کرد که بر اساس مفاد پیمان مودت ایران و آمریکا، در صورتی که بین طرفین اختلاف نظری وجود داشته باشد و این مناقشه از طریق دیپلماتیک حل نشود، طرفین می‌توانند به دیوان لاهه مراجعه کنند.


گزارش تصویری این نشست را در ادامه می‌بینید؛


عکس: ایوب قادری-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار