۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۵۲۷۹۴
ghafari

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می گوید: اکثر دانشجویان منزوی هستند و بسیاری از آنها به خود اتکایی نرسیده اند.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، غلامرضا غفاری عصر روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه نشست دبیران مجامع اتحادیه انجمن های علمی و دانشجویی سراسر کشوردر دانشگاه امیرکبیرافزود: ایرانیان در طول تاریخ به تک روی و عدم گرایش به کار جمعی معروف هستند.
وی با اشاره به یک نظرسنجی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه های کشور تصریح کرد: دراین نظر سنجی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه ها پرسیده شده است که می خواهید چه کاره شوید ، بسیاری از آنها در پاسخ می گویند، نمی دانم.
معاون وزیر علوم ادامه داد: این نوع پاسخ دانشجویان نشان می دهد درصد بسیار بالایی از آنها در انزوا زندگی می کنند.
وی افزود: حدود 47.8 درصد از دانشجویانی که بجز «نمی دانم » پاسخ داده اند، گفته اند که می خواهند در یک دستگاه دولتی استخدام شوند که این نیز نشان می دهد دانشجویان به خوداتکایی نرسیده و منتظر یک میز خالی هستند تا از آنها دعوت شود، پشت آن بنشینند.
غفاری در باره انجمن های علمی دانشجویی سراسر کشور گفت : حضور در این انجمن ها به نوعی آموزش کار جمعی است و همه کسانی که در بحث توسعه ایران کار کرده اند، در خصوص خلقیات جامعه و گرایش به فردگرایی نیز به نوعی اجماع دارند.
وی با بیان این جمله که نسل جدید را با فناوری های روز می شناسیم، افزود: باید دانش و مهارت حرفه ای خود را از نظر کاربردی و نظری ارتقا بخشیده ، این کار تنها از طریق انجمن های علمی و دانشجویی امکان پذیر است.
وی تصریح کرد: بی تردید کسب علم و مهارت از نظر علمی و نظری در توسعه هر کشور نقش مهمی دارد اما بخش ناپیدای آن، به خلقیات یک جامعه باز می گردد چون به نوعی این خلقیات حلقه مفقوده توسعه بسیاری از کشورها شناخته می شود.
معاون وزیر علوم در این زمینه توضیح داد: معمولا وقتی بحث از توسعه می شود، نبود خلقیات جامعه برای توسعه دیده نمی شود، بلکه این حلقه مفقوده تنها از طریق پرتو انجمن های علمی حاصل خواهد شد.
غفاری با بیان اینکه در انجمن ها خرد جمعی وجود دارد و تعاملات اجتماعی و فکری در آن محقق می شود، خاطر نشان کرد: فرآیند ایجاد و کارکرد انجمن ها باید به خوداتکایی و استقلال ختم شود تا بتواند کشور را به توان و قدرت بیشتری برساند.
وی با تاکید بر اینکه روحیه کارآفرینی در پرتو کار جمعی ایجاد می شود، افزود: مسئولیت پذیری اجتماعی یک امر اکتسابی است که باید در انجمن ها آن را کسب کرد تا بتوانیم با دیگران تعامل برقرار کنیم، از سویی نیز نباید فکر کنیم که صرفا در قالب فعالیت و کنش جمعی باید در انجمن ها حضور یافت بلکه موضوعاتی بیش از آنچه به طور ملموس مشاهده می کنیم را در بردارد که در آینده به فرآیند توسعه کشور کمک خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست دبیران انجمن های علمی و دانشجویی سراسر کشور با اهدای لوحی از معاون وزیر علوم تقدیر کردند.
نشست دبیران مجامع اتحادیه انجمن ها بیران مجامع اتحادیه انجمن های علمی و دانشجویی سراسر کشور تا پنج شنبه ادامه دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار