۱۲ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴
کد خبر: ۲۴۶۶۹
Omid

Omid-2معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیش از ۳۰ درصد از اعتبار پیش‌بینی شده از محل تولید ناخالص داخلی در اختیار دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی پژوهشی و توسعه پارک‌های علم و فناوری قرار می‌گیرد.


به گزارش عطنا و به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسین امید در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه علم و فناوری و جلوگیری از کاهش شتاب علمی کشور، اظهار کرد: دولت تصمیم گرفته در برنامه ششم توسعه و در سال اول اجرای این برنامه سهم تحقیقات از GDP را که الان کمتر از نیم درصد است به یک درصد افزایش دهد. وی ادامه داد: این خبر خوبی برای دانشگاهیان است چرا که با این افزایش، رقم قابل ملاحظه‌ای به این بخش اختصاص می‌یابد.


معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید براینکه بناست که بیش از 30 درصد از اعتبار پیش‌بینی شده از محل تولید ناخالص داخلی در اختیار دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی پژوهشی و توسعه پارک‌های علم و فناوری قرار گیرد، تصریح کرد: امیدواریم که همه دانشگاه‌ها نیز با توجه به ظرفیت‌های علمی که در اختیار دارند در جذب این اعتبار موفق عمل کنند. وی اضافه کرد: جذب این اعتبار منوط به تلاش دانشگاهیان کشور است و البته افزایش اعتبارات پژوهشی و استمرار این افزایش مشروط به عملکرد دانشگاه‌ها در سال اول اجرای برنامه ششم است.


امید از نهایی شدن پیش‌نویس پیشنهادات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای گنجاندن در برنامه ششم توسعه خبر داد و تصریح کرد: این پیشنهادات هفته آینده در دولت مطرح می‌شوند که شامل افزایش سهم این وزارتخانه از تحقیقات و نهادینه شدن آن در برنامه ششم توسعه، حمایت از محققین، توسعه دانشگاه‌ها و توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب در سند سیاست‌های کلی علم و فناوری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار