۱۱ دی ۱۳۹۴ ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۴۶۲۰

Divar-Mehrabani-3راه‌اندازی دیوار مهربانی، به عنوان یک جنبش مردمی، در جهت حمایت از نیازمندان، از اتفاقات خوشایندی است که این روزها اخبار زیادی از آن در تهران و سایر شهرهای کشور، به گوش می‌رسد. «دیوار مهربانی» یک شعار ساده دارد: «نیاز داری بردار نیاز نداری بگذار».


به گزارش عطنا به نقل از رسانه‌ها، «دیوار مهربانی» یکی از نوآورانه و انسان‌دوستانه‌ترین خلاقیت‌های مردم ایران در چند سال اخیر است که در آن مردم با قرار دادن لباس‌های گرم‌شان در این زمستان سرد برای نیازمندان، به آن ها کمک می‌کنند.


درباره اولین شهری که دیوار مهربانی در آن ساخته شد بحث‌های متفاوتی مطرح می‌شود اما مسئله مهم‌تر این است که این دیوار در حال ساخته شدن در بیشتر شهر ها و مناطق کشورمان است، حتی این دیوار به پایتخت کشورمان هم رسیده است. این دیوار که در پارک لاله و میدان راه آهن قرار داشت به قلب تهران و خیابان بهشتی هم رسید.


بر دیوار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی تقاطع خیابان بهشتی و خیابان قائم مقام فراهانی «دیوار مهربانی» جدیدی ساخته شده است. این دیوار بر خلاف دیوار‌های مهربانی دیگر چوب لباسی ندارد و مردم لباس‌های خود را بر روی میله‌های کنار آن قرار داده اند. البته این دیوار که به تازگی در قلب تهران ساخته شده است هنوز شناخته نشده است و لباس‌های کمی کنار آن قرار دارد.


گفتنی است خبر «دیوار مهربانی» در رسانه‌های خارجی نیز بازتاب گسترده ای داشته است. برای مثال «سی ان ان» در گزارشی در رابطه با «دیوار مهربانی» در ایران، دنبال چیزی هستید که ایمان به انسانیت را به شما پس بدهد؟! شاید این خبر این کار را انجام دهد. چون ایران در حال ورود به یک زمستان سرد است، مردم این کشور یک طرح نوآورانه ای برای گردم نگه داشتن بی خانمان ها ایجاد کرده اند. این دیوار مهربانی که مردم به صورت رایگان روی آن لباس می‌گذارند کل کشور را در بر می‌گیرد.


پیام ساده است: "اگر نیاز نداری بذار اگر نیاز داری بردار". به گفته مقامات رسمی ایران 15 هزار نفر از مردم ایران بی خانمان هستند، یک سوم این مقدار را هم زنان تشکیل می‌دهند. از سال 2014 تاکنون اقتصاد ایران روبه بهبود است.


به گفته رسانه‌ها اولین دیوار مهربانی در مشهد ساخته شده و پس از آن به شهر‌های دیگر ایران مانند شیراز، ایلام و سیرجان رسیده است.


یک کمدین معروف ایرانی (جناب خان) هم در فیسبوکش پستی در این رابطه گذاشته و در آن نوشته: «تاکنون از دیوار مهربانی شنیده اید؟! اگر شهر شما چنین چیزی ندارد درست کردن آن بسیار آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید یک دیوار است، چند چوب لباسی و رنگ. پس از شما این را در جهان منتشر خواهید کرد.»


رسانه‌های بین المللی تلگراف، الجزیره، فرانس 24، بی بی سی، ای بی سی، مترو و ... هم در سایت هایشان گزارش‌های متفاوتی از دیوار مهربانی نوشته اند. اکنون این دیوار حدودا در تمام شهر‌های ایران از اهواز تا تهران قرار دارد و تعداد آن روبه افزایش است.


 

Divar-Mehrabani-2

Divar-Mehrabani-1انتهای پیام/
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار