۳۱ تير ۱۳۹۷ ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۰۲۷۴۷
amir lelgani
مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت ایجاد یک حرکت و جریان در دانشگاه‌ها برای تقویت و تثبیت جایگاه کانون‌های «گام» (کانون‌های گردشگری، اقوام و محیط زیست)، گفت: این کانون‌ها به عنوان کانون‌هایی نوپا باید در پی پویاتر شدن، توانمندتر شدن و توسعه یافته‌تر شدن باشند.

به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، امیر للگانی در جلسه شورای مرکزی مجمع تخصصی گام (کانون‌های گردشگری، اقوام و محیط زیست) وزارت بهداشت، به بحث و گفتگو با دانشجویان عضو این شورا پرداخت و درباره مشکلات این کانون‌ها و پیشنهادات دانشجویان برای تقویت جایگاه این کانون‌ها صحبت کرد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد یک حرکت و جریان در دانشگاه‌ها برای تقویت و تثبیت جایگاه کانون‌های «گام» گفت: این کانون‌ها به عنوان کانون‌هایی نوپا باید در پی پویاتر شدن، توانمندتر شدن و توسعه یافته تر شدن باشند. به این منظور تأکید می‌کنم که در دل دانشگاه‌ها و کانون‌ها حرکت ایجاد کنید. این اتفاق از انجام فعالیت‌هایی اجرایی مهم‌تر است. هر چند تعریف فعالیت‌های مرتبط با حیطه این کانون‌ها و به اجرا در آوردن آنها جزو وظایف این کانون‌هاست اما دانشجویان ابتدا باید برای تقویت جایگاه این کانون‌های نوپا تلاش کنند.

وی در ادامه بر اهمیت توانمندسازی دبیران کانون‌ها تأکید کرد و افزود: یکی از کارهایی که مجامع می‌توانند در آن فعال باشند، مشارکت در توانمندسازی دبیران است. قطعا ما در وزارت بهداشت برای این امر برنامه‌ریزی داریم اما شما که خودتان از دل دانشگاه و دانشجویان هستید می‌توانید نیازها و ضعف‌ها را درآورید و علاوه بر انتقال آنها به ما، خودتان برای آنها برنامه ریزی کنید. تلاش شما برای توانمندسازی دبیران نافی این نیست که ما نیز در وزارت بهداشت باید به این موضوع بپردازیم، اما تاثیری که خود شما می‌توانید در این عرصه بر جای بگذارید قطعا بیشتر خواهد بود.

للگانی با اشاره به مهارت‌هایی مثل حل مسئله، تیم‌سازی و کار گروهی اظهار داشت: به عنوان مثال می‌توانید این موضوعات را در نظر بگیرید و با استفاده از پتانسیل‌های دانشگاه‌های مختلف در راستای این موضوعات محتوای آموزشی مثل کلیپ یا فایل صوتی تولید کنید و در گروه‌ها در اختیار دبیران قرار دهید. ببینید هر دانشگاهی در چه زمینه‌ای قوی‌تر است مثلا اگر دانشگاه تبریز توانایی تولید پادکست را دارد، این کار را به دانشجویان تبریز بسپارید و به همین ترتیب برای تولید محتواهای دیگر نیز تقسیم کار کنید.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال دانشجویان که چرا تشکل‌ها کار فرهنگی موازی با کانون‌ها انجام می‌دهند، گفت: اگر به گذشته نگاه کنید متوجه می‌شوید که تشکل‌ها در ساختار آموزش عالی از قدمت بیشتری نسبت به کانون‌ها برخوردار هستند، به عنوان مثال انجمن اسلامی حدود ۷۰ سال و بسیج حدود ۳۰ سال قدمت دارد.

وی اضافه کرد: در زمان نوشتن آئین نامه تشکل‌ها کانون‌های فرهنگی وجود نداشتند، به همین خاطر تشکل‌ها نقش فرهنگی سیاسی دارند و منعی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی ندارند.

للگانی با اشاره به اینکه دانشجویان بسیاری به انجام فعالیت‌های فرهنگی علاقه دارند، اظهار داشت: از طرفی همه کسانی که به فعالیت فرهنگی علاقه دارند، لزوما وارد تشکل نمی‌شوند و تمایلی به فعالیت سیاسی ندارند. هر کس وارد تشکل شود حتی اگر به هدف انجام کار فرهنگی باشد، خواه ناخواه فعالیت‌هایش رنگ و بوی سیاسی نیز خواهد داشت. اما کانون‌ها فقط برای فعالیت فرهنگی تعریف شده‌اند و کسانی که صرفا می‌خواهند کار فرهنگی کنند وارد کانون‌ها می‌شوند. بنابراین وجود کانون‌ها منعی برای فعالیت فرهنگی تشکل‌ها ایجاد نمی‌کنند.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت در پایان تأکید کرد: شما باید تلاش کنید علاوه بر نهادینه کردن جایگاه کانون‌های گام در دانشگاه‌ها، فعالیت‌هایی تعریف کنید که مختص شماست و در دانشگاه به نام شما گره خورده و به نام شما شناخته می‌شود. این موضوع نیاز به نوآوری، خلاقیت و هم‌فکری دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار