۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۹۹۹۳
مریم ملک صالحی مشاور و  روان شناس اظهار کرد: پدیده فرزند سالاری پدیده‌ای است که در جامعه امروزی ما رایج عادی شده که باید بیشتر از آثار و تبعات  خطرناک آن از سوی رسانه‌ها، روان شناسان، جامعه شناسان تذکر داده شود.


 وی تصریح کرد: پدیده فرزند سالاری خانواده‌ها، فرزندان را کمتر درگیر مسئولیت ها سختی‌های زندگی می کند و سطح رفاه آنها را تا آنجا که توانسته بالا برده‌اند.


 ملک صالحی افزود: برخی خانواده‌ها انتظارات، توقعات و خواسته‌های به حق و حتی نابه جای آنها را به سهولت فراهم کرده و فرزندان بدون هر گونه دغدغه سختی و قبول مسئولیت، کار و تلاش بزرگ می شوند و ارتباط کمتری با جامعه دارند .


این روانشناس خاطر نشان کرد: فرزندان این خانواده ها دارای خصوصیات مشترکی همچون لوس بودن، خود خواهی، نامحتاط بودن را دارند.


 وی افزود: آنها ناشکیبا و بی حوصله بوده و برای حل مشکل خود از راه خشونت وارد می شوند و ناکامی را درباره اهداف خود پذیرا نمی باشند.


 این افراد چون رشد اجتماعی مناسبی ندارند زمانی که وارد جامعه می‌شوند مجبورند خود را با اجتماع تطبیق دهند و به طور ناگهانی با مشکلات فراوانی مواجه می شوند و به علت عدم آمادگی خود را متاصل دیده و با اندک ناملایمانی از پای در می آیند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار