۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۹۶۰۰۰
mohammad gholi yusefi

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی می‌گوید: حزب‌الله یا سوریه نمی‌توانند با جنگ به نتیجه برسند بلکه باید با صلح و دوستی مسائل را حل و فصل کنند و ایران نیز نباید به خاطر حمایت از جنبش‌های آزادیخواهانه منافع اقصادی کشور خود را زیر پا بگذارد.




به گزارش عطنا به نقل از رویداد۲۴، هر چند که بحث پیوستن ایران به این کارگروه بین المللی از سال ۸۹ مطرح بود اما از سال ۹۵ اقدامات جدی برای عضویت در این نهاد در دولت و مجلس به اجرا رسید که در نهایت این گروه که هر سال لیست سیاه از کشورهایی که مقررات مالی نگران کننده‌ای دارند، منتشر می کند.


سال ۲۰۱۶ نام ایران را در ازای انجام برخی تعهدات از این فهرست حذف کرد و از تیرماه ۹۵ تاکنون در سه نوبت با تصویب اعضای FATF ایران از لیست سیاه خود خارج کرد، اما پس از تحریم‌های دوباره آمریکا علیه ایران، لزوم پیوستن به این کارگروه مجددا مطرح شد.



منابع کشور را از مسیرهای غیرشفاف مصرف می‌کنند


محمدقلی یوسفی، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی درباره پیوستن ایران به FATF  به رویداد۲۴ گفت: باید خود را با مسائل بین‌المللی سازگار کنیم و به نهادهای بین‌المللی بپوندیم چراکه ثمرات اقتصادی الحاق کشور به چنین مجامعی به نفع خودمان خواهد بود.


او افزود: عده‌ای که مخالف الحاق ایران به این کنوانسیون هستند باید پاسخ دهند که چرا می‌خواهند منابع به صورت غیرشفاف و از مسیرهای نادرست هدایت کنند، بنابراین قوانین باید شفاف و بی‌طرفانه باشد تا بتوان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد.



حزب‌الله یا سوریه با جنگ به نتیجه نمی‌رسند


این کارشناس اقتصادی بیان کرد: تجربه نشان داده است که حزب‌الله یا سوریه نمی‌توانند با جنگ به نتیجه برسند بلکه باید با صلح و دوستی مسائل را حل و فصل کنند و ایران نیز نباید به خاطر حمایت از جنبش‌های آزادیخواهانه منافع اقصادی کشور خود را زیر پا بگذارد بلکه باید با مذاکره و گفتمان مسائل موجود را حل کنند.


یوسفی با اشاره به مشکلات اخیر ایران اظهار کرد: فقر، فساد، رانت و نارضایتی عمومی زیاد شده و جامعه در حال تهی شدن از درون است لذا نباید با تصمیمات کورکورانه و غیرکارشناسی بامسائل برخورد کرد لذا زمانی که سیاست‌های اقتصادی اشتباه است هیچ دلیلی ندارد که از مسیر غلط راه را ادامه داد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است
یک استاد اقتصاد در گفتگو با عطنا:

فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است

«اگر ما با حجم بالایی از این بیکاران مواجه هستیم، دلیل آن ضعف اقتصاد کشور همچون پایین بودن سرمایه‌گذاری، اقتصاد کوچک، فضای کسب و کار نامطلوب و ارتباط اقتصادی بد با دنیای خارج است.»
توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم
در گفتگوی اختصاصی با عطنا مطرح شد

توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم

اتخاذ رویکری متعادل در تجارت مهم است. تجارت با چین اهمیت دارد ولی باید در محیطی رقابتی انجام گیرد. در این زمینه اروپا نقش مهمی دارد ولی روسیه چنین نیست، چراکه آنها هم مانند ایران صادرکنندۀ انرژی هستند
آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟

اتفاق‌های چند ماه اخیر اثرات خود را بر قیمت نمادها در بازار سرمایه گذاشته‌ و به نظر می‌رسد در حال حاضر نیاز به یک اصلاح یا استراحت دارد. از این به بعد اگر قرار است شاهد روند متفاوتی باشیم باید منتظر اخبار...
راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران

در صورت ادامه سوء مدیریت داخلی، تداوم تحریم ها و مشکلات مربوط به فقدان برنامه منسجم برای کنترل شیوع ویروس کرونا، امسال و سال های آتی، زنگ خطر شعله ورتر شدن تورم های بالاتر در اقتصاد ایران به صدا در خواهد...
اقتصاد
رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است
حجت الاسلام علی بنایی در گفتگو با عطنا؛

رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است

استادیار دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است دستگاه های دولتی با استفاده از مشوق های لازم می‌توانند صنایع و شرکت های بزرگ را به سمت فعالیت های دانش بنیان و حمایت از آن ها سوق دهند.
پر بازدیدها
آخرین اخبار