۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۶۵۵۶

در پی انتشار خبری در خبرگزاری‌های داخلی و خارجی مبنی بر دعوت یکی از انجمن‌های علمی از یکی از استادان دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی و اعلام وابستگی نهاد دعوت کننده به دانشگاه تهران، روابط عمومی این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، در متن توضیح روابط عمومی دانشگاه تهران آمده است: در پی انتشار خبری در خبرگزاری‌های داخلی و خارجی مبنی بر دعوت یکی از انجمن‌های علمی از یکی از استادان دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی و اعلام وابستگی نهاد دعوت کننده به دانشگاه تهران به اطلاع می‌رساند «انجمن مهندسی، مدیریت پسماند ایران» انجمنی مستقل بوده و هیچ گونه وابستگی به دانشگاه تهران ندارد. از این رو انتشار خبر مذکور با عنوان «دعوت دانشگاه تهران از یکی از استادان دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی» تکذیب می‌گردد.



اطلاعیه انجمن مهندسی و مدیریت پسماند در خصوص دعوت یک استاد اسرائیلی برای عضویت در تحریریه نشریه پسماند


اخیرا برخی از خبرگزاری‌های داخلی، خبری را با عنوان «دعوت از استاد اسرائیلی برای عضویت در شورای سردبیری یک نشریه علمی» منتشر کردند که در ضمن آن، به دعوت از خانم «رناتا ریسفلد» استاد دانشکده عبری بیت المقدس از سوی مجله «پسماند» جهت عضویت در هیات تحریریه این مجله اشاره شده است.


از آنجا که در متن خبر تنظیمی، بر اساس محتوای خبر منتشره در مرجع اصلی در روزنامه «جروزالم پست»هویت دعوت کننده معاون استاد دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران (منظور استادیار) ذکر شده است،‌نکات ذیل جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رسد و از آن رسانه محترم تقاضا می‌شود وفق مفاد قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها، نسبت به انتشار این توضیحات (همراه با پیوند خبر اصلی) اقدام نمایند:


نکته اول اینکه مجله «پسماند» متعلق به انجمن مهندسی و مدیریت پسماند ایران» است که یک انجمن علمی مستقل بوده و هیچ گونه ارتباطی با دانشگاه تهران ندارد. هرچند ممکن است برخی از اعضای هیئت رئیسه این انجمن علمی، از اعضای هیئت علمی دانشگاه باشند، اما مسئولیت یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در این انجمن،‌ ارتباطی با مسئولیت و سمت دانشگاهی وی ندارد. بر این اساس تاکید می‌شود هیچ گونه ارتباط ساختاری و سازمانی و اداری، بین این انجمن و دانشگاه تهران وجود ندارد.


دوم اینکه انجمن مهندسی و مدیریت پسماند ایران، اخیرا برای تکمیل کادر هیات تحریریه مجله خود دعوت نامه‌ای را برای حدود یکصد و پنجاه نفر از استادان و صاحب نظران این حوزه در سراسر جهان ارسال کرده است تا سوابق علمی خود را جهت بررسی و انتخاب نفرات برتر برای عضویت در تحریریه این نشریه ارسال نمایند. انتخاب اولیه این افراد،‌عموما بر اساس «اطلاعات عمومی علمی» موجود در شبکه جهانی اینترنت بوده و چون دعوت در مرحله مقدماتی بوده است بررسی دقیق و طبعا انتخاب و عضویت در تحریریه مجله، به بررسی‌های بعدی موکول بوده است. از آنجا که نام خانم «رناتا ریسفلد» نیز در سایت‌های علمی مرتبط، به عنوان متخصص در رشته مذکور درج شده است،‌دعوتنامه عمومی اولیه برای ایشان هم ارسال شده است و البته قطعا اگر در آن مراجع، ملیت ایشان مشخص بود، نامشان از این دعوت عمومی و کلی نیز حذف می‌شد.


نکته دیگر اینکه واضح است که «دعوت اولیه» یک انجمن علمی از یک استاد دانشگاه برای عضویت در هیات تحریریه یک مجله، اگر اهمیتی داشته باشد صرفا «اهمیت علمی» است اینکه متن یک ایمیل عمومی که حاوی یک «پیش دعوت» از حدود 150 نفر است سر از یک روزنامه مشهور سیاسی در می‌آورد نشانه بهره برداری رژیم جنایتکار و اشغالگر صهیونیستی از هر موضوع پیش پا افتاده‌ای برای اغراض سیاسی است که در پیامد رخدادهای منطقه و تقویت جایگاه ایران صورت می‌گیرد و شکل این کارهای رسانه‌ای برای همگان آشکار و بی نیاز از توضیح است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار