۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ۰۰:۳۸
کد خبر: ۱۵۰۴۵
windows_10_wallpaper_rainy_day
 

 پنج ویژگی برتر ویندوز ۱۰ که همه را عاشق خود می کند

 

ویندوز ۱۰ اکنون در دسترس قرار گرفته است و دیروز کاربران پس از دریافت به روزرسانی جمعا در ۱۹۰ کشور در دسترس بود. ویندوز 10 با بالا آمدن یک نوار اعلان از طریق به روزرسانی خودکار ویندوز ۸٫۱ در دسترس قرار گرفت. در حال حاضر نسخه پی سی این دستگاه برای کاربران عرضه شده است.

از آنجا که ویندوز 10 ویژگی های بسیاری دارد و نسبت به نسخه های قبلی برتری خود را قبل از انتشار ثابت کرده است امروز در گویا آی تی قصد داریم تا نگاه سریعی به ویژگی های برتر این سیستم عامل خارق العاده داشته باشیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

1/کورتانا


کورتانا یکی از ویژگی هیا مهم ویندوز ۱۰ است و به عنوان یک دستیار صوتی عملکرد خوبی دارد. کورتانا بلافاصله پس از درخواست شما چیزهایی مانند وضعیت آب و هوا، برنامه های پرواز و بیش تر از این ها را ارائه می دهد. شما می توانید از کورتانا به عنوان یک نوار جستجوی کامل استفاده کنید و از طریق فرمان صوتی “Hey Cortana” آن را فرا بخوانید. پس از این که خبر از وجود کورتانا در ویندوز ۱۰ داده شد شایعات بسیاری درباره آن نیز منتشر شد اما اکنون با توجه به اخبار گذشته این نرم افزار هوشمند دارای صدای مرد هم نیز می باشد که به صورت بسیار ساده قابل تغییر است.

2/خوش آمد ویندوز


امنیت در سیستم عامل ها از اهمیت خاصی برخوردار است و از آنجا که ویندوز ۱۰ به عنوان یک سیستم عامل بی عیب و نقص شناخته می شود انتظار می رود که از لحاظ امنیتی هیچ مشکلی نداشته باشد. با صفحه خوش آمدگویی ویندوز کاربر می تواند از چند روش برای رمز گذاری استفاده کند که اسکنر عنبیه شامل یکی از آن ها است.

 3/ Continuum


Continuum نقش بزرگی را در سیستم عامل ویندوز ۱۰ ایفا می کند. این ویژگی در تبلت ها به شما اجازه می دهد با روشی بسیار ساده از حالت لمس به حالت ماوس و صفحه کلید رجوع کنید و برعکس آن نیز هم امکان پذیر است. از همه مهم تر آنچه که به عنوان برنامه کاربردی در سیستم عامل ویندوز ۱۰ شناخته شده است به مقایس از تمام اندازه صفحه نمایش در خواهد آمد. به عنوان مثال شما می توانید در تصویر بالا یک گالری از تصاویر موجود در دستگاه را مشاهده کنید.

4/منوی استارت ویندوز 10


سیستم عامل ویندوز از زمان خلق شدن با منوی استارت مشهور شده است و برای آخرین بار در سیستم عامل ویندوز ۷ دیده شده بود که یک بازگشت رسمی را به ویندوز ۱۰ داشته است. به گفته مایکروسافت در ساخت منوی استارت ویندوز ۱۰ از ترفندهای خاصی استفاده شده است شما می توانید آن را به اندازه دلخواه تغییر دهید و کاشی های آن را نیز در هر اندازه و هر موضوعی نگه بدارید. همچنین می توان از ویژگی هیا هوشمند آن از قبیل اعلام تصویری وضعیت آب و هوا استفاده کرد.

5/مایکروسافت اچ


پس از انتشار اخبار مربوط به مرورگر جدید مایکروسافت در ویندوز ۱۰ کاربران و طرفداران ویندوز بسیار شگفت زده شدند چراکه قرار بر این بود که یک مرورگر کامل و بی عیب و نقص از سوی مایکروسافت ارائه شود. این مرورگر در ابتدا با نام اسپارتان شناخته شد و پس از معرفی رسمی مایکروسافت از آن با نام مایکروسافت اج رونمایی کرد.

این مرورگر در واقع فراتر از یک مرورگر است و از ویژگی های جذاب آن می توان از پشتیبانی کروتانا در آن اشاره کرد. برای مثال اگر شما یک رستوران را برای صرف وعده غذایی خود بخواهید می توانید به کورتانا دسترو آن را بدهید و از طریق آن جستجوی خود را تکمیل نمایید.

از طریق مرورگر اج شما می توانید در مورد هر چیزی که سوال داشته باشید با کلیک راست کردن و انتخاب گزینه “Ask Cortana” جزئیات بیش تری را درباره آن بگیرید.

جزئیات بیش تر


همانطور که می دانید قرار بر این است که مایکروسافت ویندوز  ۱۰ را به عنوان کاملترین سیستم عامل خود ارائه دهد و قرار است همانند سیستم عامل مک اپل به روزرسانی های کوتاه برای رفع مشکل و دریافت ویژگی های جدید آن منتشر شود. ویندوز ۱۰ ویژگی های فراوان و وصف نشدنی زیادی را دارد که سویچینگ دسکتاپ را امکان پذیر کرده است. در واقع این سیستم عامل رویا را تبدیل به واقعیت کرده است و با انتشار نسخه موبایل آن قرار بر ادغام شدن با نسخه پی سی است که بسیار جذاب تر از سیستم عامل فعلی خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار